Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Thursday, May 28, 2009

SERUAN AGAR SEMUA ULAMAK BANGKIT BERSUARA PADA 30 MEI INI, KITA YANG BUKAN ULAMAK LEBIH_LEBIH LAGI!

SEMINAR KRISIS MURTAD DI MASJID NEGERI, SHAH ALAM PADA 30 MEI 2009

Akhir-akhir ini kes murtad dilaporkan semakin menjadi-jadi. Ada dakwaan yang menyatakan bahawa sehingga tahun 1999, sebanyak 5000 deed pool, afidavit, notis dan iklan yang mengisytiharkan niat mahu meninggalkan agama Islam.

Rasa prihatin umat Islam juga dapat dilihat dengan penganjuran diskusi murtad dan demonstrasi yang meledak dengan tiba-tiba apabila seorang gadis Melayu di Kuala Lumpur dikatakan telah dimurtadkan oleh lelaki beragama Katolik pada tahun 1998.

Selain itu, Mahkamah Syariah hari ini telah diberi bidangkuasa khas melalui Enakmen Pentadbiran Undang-Undang Islam Negeri masing-masing untuk memutuskan pengisytiharan sama ada seseorang itu Islam atau sebaliknya. Malangnya masih tiada apa-apa kesalahan jenayah Syariah yang berkaitan kejadian murtad diwujudkan.

Oleh itu, Seminar Krisis Murtad dianjurkan untuk memahamkan situasi sebenar jenayah murtad dewasa ini, hubungkaitnya dengan hukum Syarak dan perundangan semasa. Mudah-mudahan dengan kefahaman ini, semua pihak dapat bangun berusaha memastikan tiada lagi gejala perosak Aqidah di kalangan umat Islam di Malaysia tercinta ini.

No comments: