Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Thursday, May 21, 2009

Peguam Cecil Abraham (Wakil Dr Zamry) mempersoalkan Hakim Mahkamah Tinggi?

4.55 pm - Selepas selesai sahaja penghujahan, hakim telah menangguhkan sidang prosiding! Keputusan akan diketahui jam 3.30 ptg esok

4.40 pm - Peguam Dato Seri Zambry sedang membalas hujah sekarang ni.

3.40 pm - Baru tadi wartawan serbu ke pintu mahkamah! Ingatkan dah dpt keputusan rupanya ada org keluar pi tandas.

3.25 pm - Mahkamah masih bersidang. Tak ada apa2 perkembangan terkini. Kami masih menunggu keputusan ini.

2.00 - Mahkamah sudah mulakan prosiding sebentar tadi. Sulaiman Abdullah sedang memberikan hujahan beliau sekarang ini! Ramai wartawan kelihatan duduk bersila di ruang legar mahkamah Putrajaya.

1.00 pm - Mahkamah ditangguhkan untuk luch time. Jam 2 petang nanti Sulaiman Abdullah akan berhujah pula

12.48 pm - Tan Sri Gani Patail masih lagi sedang berhujah sekarang ini.

12.10 pm - Sedikit ulasan dari mahkamah - Cecil Abraham dlm hujahannya tadi telah menyatakan adalah salah untuk mahkamah tinggi menyamakan kes ini dgn kes Stephen Kalongningkan! Sebabnya pada masa itu, Stephen tak dipanggil oleh Tuan Yang Dipertua manakala dlm kes Nizar, Tuanku Sultan telah memanggil beliau dan menunjukkan 31 surat yg adun sudah hilang kepercayaan, baginda juga memberi peluang kepada Nizar untuk menyanggah fakta tersebut namun Nizar tidak berbuat demikian kerana Nizar tahu dia sudah hilang majoriti. Sebaliknya Nizar telah meminta tuanku untuk bubarkan dun dan tidak diperkenan oleh tuanku!

Oleh yang demikian tidak timbul isu yang mengatakan Nizar dipecat! Ianya memang telah termaktub dlm undang2 tubuh negeri Perak apabila seorang menteri Besar hilang kepercayaan maka secara sendirinya jawatan tersebut kosong!

Maka tidak salah untuk tuanku untuk melantik MB yg baru! Tuanku tak perlu lantik MB yang baru melalui sidang DUN kerana selepas pilihanraya melantik Nizar atas budi bicara baginda!

11.46 am - Mahkamah baru saja ditangguhkan untuk rehat selama 15 minit!

11.10 pagi - Sementara menunggu keputusan mahkamah, Sementara Nizar berada di mahkamah rayuan, beberapa adun lain tidak turut serta bersama beliau tetapi mereka kena jadi wakil MB Nizar berada di kampar dalam program bersama Tuanku Sultan! Majlis pengisythiran Kampar sebagai daerah ke 10! Adun2 yg hadir di majlis tersebut adalah adun dari Changkat Jong, Hutan Melintang, Selinsing, Titi Serong, Kuala Sepetang, Keranji dan Malim Nawar!

No comments: