Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Monday, April 27, 2009

PENDAPAT PENULIS YANG BENGAP TAPI PERNAH MENANG ANUGERAH PENULISAN !

Yang Teman respek beliau tidak berselindung nama lain harus disebabkan namanya sudah terkenal kot? namanya di hujung bibir iaitu Al-Azharri Siddiq Haji Kamunri .Di bawah ini terdapat 6 perkara yang diragui atau beliau tidak puas hati.Beliau ini haruskah sespesis dengan hakim-hakim di Mahkamah Persekutuan yang kurang membaca tersebut sebelum ini?Biasanya seorang penuil rajin membaca dan membuat kajian tapi pembaca blog hayatilah tulisan beliau dan adililah sendiri.
1. TENGAHARI tadi penulis terserempak seorang dua bukan Melayu memasang kain rentang di bandar Kajang, antara lain maksudnya hentikan kroni pengurusan air Selangor, hentikan rompak air Selangor dengan lambang Kerajaan Negeri Selangor.

2. Bagi penduduk Selangor & KL, bertahun-tahun rasanya Syarikat Bekalan Air Selangor ( SYABAS ) yang diterajui oleh orang Melayu tiada masalah. Rakyat bawahan menikmati air dengan baik, dan jika sudah baik rasanya tidak perlulah ditukar.

Hanya Syabas perlu menambahbaik lagi kualiti air, dengan menukar paip-paip yang sudah lebih 30 tahun atau menambahbesar paip kecil kepada paip besar.

3. Sebenarnya, pandangan penulis ialah isunya Apakah kerajaan Selangor sudah tidak mampu memberi air percuma 20Liter kepada rakyat Selangor ?

4. Rakyat Selangor Tidak dimaklumkan Perjanjian antara Kerajaan Negeri Selangor dengan pihak Syabas, sampai bila air percuma 20 Liter itu, adakah perjanjiannya setiap 2 Bulan, setahun atau sepanjang tahun ?

5. Apakah maksud untuk mengambil alih pengurusan air Selangor, maknanya Kerajaan Selangor sudah tidak mampu memberi 20Liter air percuma kepada rakyatnya.

6. Janganlah jadi seperti hari ini, dahulu sebelum menang semuanya boleh belaka, apabila sudah menang dan menjadi kerajaan semuanya sudah tidak boleh pula.

No comments: