Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Saturday, March 10, 2012

CUBA FIKIR SIAPA KIKIR !

BN kata melalui Ketuanya yang UMNO iaitu DS Najib bahawa pentadbirannya memberi kemudahan pelajaran percuma kepada rakyat baik sekolah rendah atau menegah Malaysia. Betulkah? Benarkah? Ada buktikah ?
Ok katakan BN/UMNO kata sekolah percuma , memang ibu-bapa tak kena bayar bina sekolah tapi perbelanjaan atau bajet diambil dari dari wang kutipan cukai yang dikenakan kebanyakan kepada rakyat bukan wang UMNO atau BN.
Ibu bapa sebagai rakyat wajar sedar dimana , setiap kali mula sekolah yuran perlu dibayar walau tahun 2012 yuran tidak perlu dibayar ..tapi.yuran PIBG perlu dibayar. Sekolah di Malaysia kebanyakkannya bergantung harap kepada yuran PIBG dan kuasa PIBG untuk memantu sekolah dari segi kewangan bukan lagi sebagai pengerat hubungan anak sebagai murid dan guru.
Di tempat teman, nak beli langsir , nak baiki tandas hingga nak beli atap pelindung hujan pun mengharapkan PIBG.
Memang kita akui, guru ibarat telan mati emak dan luah mati emak bila nak beri pendidikan terbaik kepada murid mereka. Bila tiada wang bagaimana guru nak beli kertas untuk memperbanyakkan latihan dan ujian kepada murid mereka.Nak harapkan Kementerian Pelajaran maka jangan harap lah. Kenapa kerajaan BN tidak sediakan cukup peruntukan kepada sekolah agar sekolah tidak perlu meminta sumbangan dari PIBG atau ibubapa? Kenapa menyusahkan ibu-bapa yang kebanyakannya susah?
Malaysia sebagai pengeluar minyak petrol, gas dan minyak sawit memang kaya dari Negara Brunei kenapa tidak boleh menjadikan pendidikan percuma kepada rakyatnya. Malaysia sebenarnya lebih kaya dari negara Brunei tapi kenapa masih minta-minta wang dari ibubapa, lepastu buat walkthon la, hari kantin dan sebagainya.
KITA HARAP PRU13 AKAN MEMBERI KEMENANGAN MUTLAK KEPADA PAKATAN RAKYAT DAN ANTARA NYA YANG KITA INGIN LIHAT IALAH PENDIDIKAN PERCUMA SECARA TOTAL DI MALAYSIA, IBUBAPA HANYA MENYEDIAKAN BELANJA ANAK, PAKAIAN DAN DUIT TAMBANG.

No comments: