Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Tuesday, April 14, 2009

UMNO & GPMM SALAHKAN MCA !


"Persoalannya, apakah mereka melihat dalam konteks senario politik baru ini, selepas kerajaan BN tumbang di lima buah negeri, mereka (Cina) sudah menjadi kuasa penentu? Orang Cina rasa sekarang, walaupun mereka kumpulan minoriti, merekalah menentukan kerana kelompok masyarakat Melayu sudah berpecah tiga kumpulan. Masyarakat Cina tidak berpecah, mereka bersatu, setidak-tidaknya dari segi semangat apabila bersama-sama membuat sesuatu keputusan." kata Muhyiddin Yassin dalam Mingguan Malaysia, 12 April 2009.
Ternyata memang masyarakat Cina bersatu bila terkena atas batang hidung mereka. Semua akhbar berbahasa Cina memandang komen Muhyiddin sebagai sesuatu yang negatif. MCA, Gerakan dan DAP juga membidas analisis Muhyiddin. Mengenepikan soal perbezaan pendapat dan bersatu atas nama bangsa. Lihatlah bagaimana mereka bersatu dalam isu berkaitan bangsa mereka. Dalam masa yang sama MIC pun mendesak jawatan-jawatan penting dalam kabinet. Semua tuntutan ini berlaku bila orang Melayu dilihat lemah dan berpecah. Kalau orang Melayu kuat, beranikah mereka meminta dan mendesak yang bukan-bukan pada orang Melayu?
Yip Sun Onn (ADUN Titi Tinggi, Perlis) menang menjadi wakil rakyat dengan undi daripada orang Melayu di Titi Tinggi dalam pilihan raya yang lepas. Orang Melayu ramai yang tidak kenal Yip sebelum menjadi calon di Titi Tinggi. Yip tidak bercampur pun dengan orang Melayu, tetapi orang Melayu masih pilih Yip atas semangat Barisan Nasional. Biarpun Yip ada mengeluarkan perumpamaan yang tidak sepatutnya kepada pengundi Melayu ketika berkempen, tetapi orang Melayu di Titi Tinggi tetap sabar dan pilih Yip juga. Melekat poster, memanjat tiang dan pokok, merayu undi untuk menangkan Yip.

Namun bila menang sahaja di Titi Tinggi dan dilantik menjadi Exco Kerajaan Negeri Perlis, Yip sudah mula tunjuk perangai sebenar. Yip sudah berani campur tangan dalam perlantikan JKKK di kawasan Titi Tinggi yang majoritinya orang Melayu. Yip bertindak mengenepikan suara demokrasi orang kampung yang memilih Ketua UMNO Cawangan untuk tidak menjadi JKKK. Yip melantik sendiri JKKK tanpa persetujuan orang kampung. Membiarkan orang-orang Melayu di kampung bergeseran sesama sendiri akibat pilihan Yip. Apa hak Yip untuk menentukan JKKK, yang secara tradisinya dipilih dari Jawatankuasa UMNO Cawangan?
Orang Melayu di Titi Tinggi bukan peminta sedekah dari sesiapa. Buat Presiden MCA, sila ambil perhatian kes Yip ini. Usah menuntut dan mendesak UMNO, perbetulkan dahulu wakil rakyat MCA anda. Sila datang sendiri ke Titi Tinggi dan tanyalah kepada orang Melayu di sana. Mereka sebenarnya dipaksa untuk pilih calon yang tidak bagus seperti Yip. Kalau bukan kerana undi Melayu, jangan harap MCA hendak menang. MCA sila ambil tindakan segera. Orang seperti Yip mendahulukan diri berbanding rakyat. Yip adalah antara contoh wakil MCA yang tidak bersyukur kepada pengundi Melayu.
AZRINIZAM IBRAHIM
Presiden Gabungan Pemimpin Mahasiswa Malaysia (GPMM)

No comments: