Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Monday, April 27, 2009

KISAH BUAYA DARAT & TEMBAGA DI SUNGAI BUAYA.



Malam yang padat dengan acara dan upacara dengan bolasepak FA Malaysia antara Kelantan dan Selangor, Rancangan TV Astro AF dan Musabaqah Hulu Selangor di Serendah.Walaubagaimanapun ceramah perdana di Sg. Buaya dihadiri jemputan penceramah PKR oleh Cekgubard dan PAS oleh Ahmad Mahfuz ,namun isi kandungan dan kelantangan dengan isu-isu semasa sangat memukau hadirin .Banayak sungguh maklumat yang tidak dijawab oleh media dengan telus dapat diberikan oleh kedua penceramah.Isu Selamabau dengan selamba diceritakan secara terperinci oleh Cekgubard, dengan sekali-sekala loghat Nogori beliau dapat menarik perhatian pengunjung ceramah yang datang dari segenap kawasan seperti Sg. Buaya, Kg. Koskan ,Bukit Beruntung,Bukit Sentosa,Taman Tasik Puteri, Rawang , Serendah , Batangkali ,Ulu Yam dan Taman Teratai serta banyak lagi.Sg. Buaya memang terkenal dengan tragedi Felda Sg. Buaya yang telah tertipu dan terkantoi oleh buaya-buaya UMNO seperti Mat Tyson dan Mat Syabas(Rozali Ismail) serta ramai lagi.Namun malam Ahad itu tidak putus Cekgu Bard menjelaskan buaya tembaga dan buaya darat seperti PM , isteri PM berkaitan rakyat Monggolia, kisah buaya tembaga Dato Ahamad Zahidi memukul seorang peminat putrinya hingga cacat kekal dan buaya darat bekas YB Dato Rahman dengan anak bekas speaker Selangor Dato Onn Ismail dan banyak lagi.
Beliau(Cekgu Bard) juga menjawab persoalan kenapa kena buat pilihanraya di Penanti dan kenapa Bekas Adun Selambau menyembunyikan diri dan cerita kemungkaran pihak Polis dan SPRM.
Kesimpulannya kedua penceramah mengingatkan dan sentiasa tetap dengan Pakatan Rakyat dan terus memantapkan antara ahli tidak kira PAS,DAP dan PKR.Dan jangan termakan cucukan musuh politik Pakatan Rakyat dan selalu merujuk kepada ketua masing-masing.

No comments: