Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Thursday, April 16, 2009

' DO IT OR DIE ' : SENATOR JAMIL KHIR


Tugas mencabar beliau bagaimana mendakwah pengarah-pengarah Melayu Islam (Fakta di bawah siap ada bekas Pegawai tinggi Tentera lagi kira otai Jamil Khir) dalam barisan lembaga pengarah pengeluar arak macam calsberg dan seumpamanya.Teman bagi 6 bulan juga sepagai KPI untuk beliau.
Senator Mejar Jeneral (B) Datuk Jamil Khir Baharom kini sudah mula tertarik dengan kerajaan BN dan UMNO sejak dilantik menjadi Menteri di Jabatan Perdana Menteri. " Saya melihat satu keindahan dalam kerajaan BN dan UMNO yang mampu melihat rakan2 turut berada di luar untuk berkongsi kek yang sama bukan untuk dimakan tetapi untuk bekerja" demikian kata2 ikhlas seorang yang pertama kali bergelar menteri semasa diwawancara dalam sebuah akhbar milik kepimpinan kerajaan baru. Datuk Jamil Khir Baharom dilantik sebagai Menteri di Jabatan Perdana Menteri yang bertanggung jawab menjaga hal ehwal agama Islam dalam Kabinet baru Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Kata febret Jamil Khir semasa diwawancara "Sebagai anggota tentera tentunya saya orang yang do it or die. Maknanya semangat patuh dan disiplin itu begitu mendalam" Justeru nampaknya beliau akan akur dengan perintah ketuanya (Najib) walaupun tidak menegur soal tudung? Wallahualam
Ramai kata Jamil Khir kata ' do it or die ' hanya untuk membodek Najib. Itu semua 'SATU MALAYSIA" dah tau. Jangan pakai lah pangkat mejer jeneral tu sebab kawat pun tak tahu sama lah macam dulu ada bekas jeneral KAGAT yang di lantik jadi menteri daulu, akhir nya habuk pun tarak. Standard mentaliti Jamil Khir ni setaraf prebet sahaja yang Pak Turut kata mereka.
Sudah lah Jamil Khir, dalam tentera pun tak mampu nak buat apa, inikan satu Malaysia. Jangan berlagak sebagai bekas tentera kalau ilmu tentera pun cetek kecuali yang ilmu membodek sahaja yang ada. Kamu pun macam anai anai dalam UMNO.Ini komen mereka bukan teman.

No comments: