Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Friday, November 13, 2015

NOW! bukan saja terNOW tapi didedah oleh NOW !

KUALA LUMPUR: National Oversight and Whistleblowers (NOW) mendakwa jumlah elaun untuk pemimpin Wanita UMNO Kelantan dan keluarganya di Yayasan Pembangunan Ekonomi Islam Malaysia, (Yapeim) mencecah hampir RM1 juta setahun.

Secara purata mereka dikatakan memperolehi pendapatan bulanan sekitar RM81,700 sebulan.

Dalam dakwaannya, Pengarah NOW, Akmal Nasir berkata wanita berkenaan yang juga merupakan timbalan presiden yayasan berkenaan secara langsung menyandang sebanyak tujuh jawatan dengan pendapatan bulanan sebanyak RM45,500.00 sebulan.

“Anak lelaki kepada pemimpin wanita UMNO Kelantan itu turut terlibat secara langsung dalam yayasan itu dan memperoleh pendapatan sebanyak RM31,200 sebulan.

“Selain, suaminya pula telah dilantik sebagai fellow dengan pendapatan RM5,000 sebulan bagi melaksanakan tugas dan tanggungjawab seperti yang diamanahkan,” ujarnya dalam sidang media di NOW Center pada Rabu.

Jelas Akmal lagi, pihaknya hairan bagaimana anggota tertinggi yayasan berkenaan yang diberi tanggungjawab untuk menguruskan derma, pinjaman serta menjana pendapatan melalui perniagaan berteraskan Islam memperoleh pendapatan begitu tinggi.

Selain, yayasan itu juga dipantau oleh Perdana Menteri dan Menteri di Jabatan Perdana Menteri yang menguruskan hal ehwal Islam, Datuk Seri Jamil Khir Baharom.

“Mampukah Perdana Menteri dan Menteri tersebut bayangkan perasaan 588,930 orang penyumbang derma secara bulanan kepada yayasan itu apabila mengetahui mereka yang diamanahkan untuk memantau sumbangan gagal menjalankan tanggungjawab mereka,” ujarnya lagi.

Mengulas lanjut, Akmal juga mendedahkan presiden yayasan itu memperoleh pendapatan yang tinggi iaitu, RM73,000.00 sebulan.

“Presiden itu memegang sebanyak 12 jawatan di dalam yayasan berkenaan dengan salah satu pendapatan sebagai presiden dan pengerusi yayasan adalah sebanyak RM30,000.00,” katanya.

Rentetan dakwaannya, NOW menggesa agar Jamil Khir sebagai menteri yang bertanggungjawab tampil menjelaskan kepincangan yang berlaku di dalam yayasan berkenaan.

“Kalau nak tunggu Perdana Menteri jelaskan memang susah, oleh itu kita minta Jamil Khir jelaskan,” ujarnya lagi.

1 comment:

Anonymous said...

SDRA SDRA, mohon izin saya,

Ramai sungguh pemimpin golongan atasan Melayu lupa lalai leka akan akhlak maqasid syariah ketulusan code of conduct angkat sumpah jawatan dan laungan politikal transformasi , corporate governance dan Sekurities Commision Compliance,Institute Integrity Malaysia.

Perangai mereka dalam YAYASAN berlandaskan Islam dan dan Menteri de fakto jaga hal Islam memberi impak seakan imej ekonomik terrorist,dan isu sebenar nya adalah : Idris Jala mampu pandu kita : Apa kah Mission Statement bagi YAPEIM ? .Apa kah KPI Bagi YAPEIM ? Ada kah YAPEIM termasuk dalam senarai NBOS ?

Ramai sungguh pemimpin dan golongan atasan Melayu yang berbaik berbaik sesama T20 dan tidak lihat bawah golongan M40 B40, akan tetapi hidup atas khayalan kayangan dan perasan hebat betul .
Orang orang yang menyorok dalam ngo islamik adalah acuan 1Malaysia Chairman ASEAN aka sahabat Karib Amerika Obama dan rakan tidur negara masak masam manis PRC HEGEMONY one maritime SILK Road..
Kalau dah jadi Member UNSC kebal nampak..
Saya terus sokong usaha usaha NOW.
Tabah lah.
NOW, terima kasih atas ketegasan anda.
Jasa mu di kenang.
arjuna waspada
changkat lobak