Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Wednesday, August 12, 2015

RAMAI DAH AGAK DAH !

Syarikat adik Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Zahid Hamidi perlu dikeluarkan daripada senarai syarikat yang membida untuk menguruskan kemasukan 1.5 juta pekerja warga Bangladesh secara sistem atas talian, kata Zairil Khir Johari.

Penolong Setiausaha Publisiti DAP itu berkata, Real Time Networking Sdn Bhd merupakan antara syarikat tempatan yang membida projek itu seperti disahkan Kementerian Dalam Negeri (KDN).

"Demi kepentingan tanggungjawab awam, menteri dalam negeri perlu segera membatalkan kelayakan bidaan Real Time Networking Zahid Hamidi perlu jelaskan peranannya menyokong syarikat adiknya kepada KDN serta pihak berkuasa Bangladesh.

"Jika beliau didapati melanggar batas etika, beliau perlu meletakkan jawatan sebagai menteri dalam negeri dan timbalan perdana menteri," katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Zairil berkata, Datuk Abdul Hakim Hamidi menawarkan pakej yang membolehkan mereka mengutip ৳60,000 (RM3,000) bagi setiap pekerja masuk ke Malaysia, bertindak sebagai pengantara dengan beberapa agensi termasuk Jabatan Imigresen dan Jabatan Sumber Manusia.

Katanya, penjelasan KDN mengatakan nota Zahid kepada ketua setiausaha KDN bersifat umum itu tidak dapat diterima, seolah-olah cuba menipu rakyat dengan memberi jaminan syarikat yang mempunyai konflik kepentingan akan dinilai dengan adil dan objektif.

Ahli Parlimen Bukit Bendera itu berkata, kenyataan Hakim juga bersifat angkuh dan menggugat tanggungjawab awam apabila mengatakan beliau bebas berniaga walaupun abangnya seorang menteri Kabinet.

"Hakim boleh berniaga apa saja asalkan ia tidak melibatkan agensi kerajaan yang ada kepentingan langsung dengan mana-mana ahli keluarga.

"Tetapi memandangkan abangnya adalah menteri dalam negeri dan berkuasa meluluskan kebenaran masuk pekerja ke Malaysia, tidak dapat dinafikan wujudnya unsur konflik kepentingan," katanya.

Katanya, Zahid perlu belajar daripada dasar Pulau Pinang yang melarang mana-mana ahli keluarga wakil rakyat mengendalikan urusan perniagaan dengan kerajaan negeri sejak 2008.

KDN dalam kenyataan semalam berkata, nota Zahid itu bukan satu bentuk arahan atau kelulusan dan masih belum melantik atau memberi kelulusan kepada mana-mana syarikat bagi menyediakan sistem menguruskan kemasukan secara atas talian pekerja Bangladesh ke Malaysia seperti didakwa.

Menurut KDN sehingga kini, beberapa syarikat termasuk Realtime Networking mengemukakan cadangan kepada kementerian untuk menyediakan sistem pengurusan pekerja asing namun kementerian belum membuat sebarang keputusan.

"Semua cadangan daripada syarikat berkaitan sistem akan diteliti dan dipertimbangkan oleh jawatankuasa di kementerian terlebih dahulu, mengikut prosedur sedia ada," katanya. – 12 Ogos, 2015.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/keluarkan-syarikat-adik-zahid-hamidi-urus-1.5-juta-pekerja-bangladesh-kata#sthash.mwhdflOI.dpuf

5 comments:

Anonymous said...

PARTI PAS DAN PERLEMBAGAANNYA TAK ADA YANG SALAH TAPI PEMIMPINNYA YANG SALAH DAN BERBUAT ONAR > SEMUA ini kerana DIA dan pemimpin jemaahnya kunun pewaris nabi TAPI
1.dia fitnah calon pkr sbg penjual pil kuda?
2.dia hina presiden pkr konon tak ada kelayakan jadi mb?
3. dia cuba hasut azmin dgn jawatan mb?
4. Muktaman dan dewan ulama memutus dgn DAP Penang TAPI MASIH KEMARUK nak pegang jawatan di Penang, letak jawatan la KALAU MASIH ADA TELUR DAN MARUAH- lain le kalu masih cinta duit untuk bayar bil letrik dan kereta ha ha ha
5. ahli mendoa laknat pemimpin2 pro?
6. ahli mengeboo pemimpin2 pro?
7. ahli2 memijak gambar2 pemimpin2 pro?
8. dia gagal bentang ruu dlm mesyuarat pr wlpn dah janji?
9. dia dan penyokong2 melabelkan pemimpin2 pro dgn pelbagai gelaran jebon, tolol, barua yg tak Islam? tp mulut isle isle kunun padahal mcm mulut Longkang
10. masih lagi bertahaluf siyasi dgn dap di Selangor?
11. pas yg masih bertahaluf siyasi berlaku khianat?
12. dia selalu ponteng sidang parlimen? Sekarang macam sayang Najib
13. dia mencanangkan hudud Allah swt tapi tak ada satu hudud pun dlm ruu yg nak dibentangkan diparlimen yg DIA ponteng?
14. Macam merestui pemilihan muktamar lebih jilake dari Israel @ yahudi dengan MENGGUNAKAN CAI, Ulama pas pula seronok gila guna Cai
dan banyak lagi...AKU MEMERHATI KEHAIRANAN KELAKU MEREKA

Anonymous said...

udah-udah la Anon 11:11PM.. suma blog ngko tarok komen yg sama.. ngko betul pasti ker ape yg ngko viralkn tu benar..? kalaw fitnah cmner..? berat tu nnti ngko kat sna... bukan ngko sorg jek yg dok perati org.. jgn lupa ada yg perhati ngko jugak.. sudahlah tu...

Anonymous said...

Walau 1 000x tarok komen yg sama kita tetap baca ttg jilake punya paspispus laha... Ni bukan fitnah, list out perkara yg telah dilakukan oleh puak2 damacai.
Teruskan Anon 11.11PM

Anonymous said...

aik..? ada lak tukang hasutnyer... watever.. komen diatas tu sekadar teguran jek.. dikuatiri ianya adl. fitnah.. pd yg tukang hasut tu, keje2 hasut-mhasut kearah keburukan tu bukan keje manusia.. tu keje makhluk yg 1 lg tu.. jgn terikut2 plak.. k.bai..

IBU TIJA said...

Syukur alhamdulillah saya ucapkan kepada ALLAH karna atas kehendaknya melalui MBAH RAWA GUMPALA saya sekaran sudah bisa buka toko sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangun hotel dan itu semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan MBAH RAWA GUMPALA yang telah memberikan nomor selama 3x putaran dan alhamdulillah itu semuanya tembus bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dan itu juga benar benar terbukti,MBAH RAWA GUMPALA juga menawarkan minyak penarik kepada saya dan katanya minyak ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan paranormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor yang benar benar terbukti tembus atau dana ghaib dan kepengen ingin membeli minyak penarik silahkan hubungi MBAH RAWA GUMPALA di 085316106111 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya. BUKA BLOG MBAH RAWA GUMPALA