Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Friday, June 6, 2014

BAHAYA ! BAHANA ISI BORANG BR1M



KENYATAAN MEDIA
Y.B. DR. HAJI YAAKOB BIN SAPARI
AHLI DEWAN NEGERI (ADN) KAWASAN KOTA ANGGERIK
05hb JUN 2014
KERANA BR1M WARGA EMAS DIDAKWA DI MAHKAMAH
Seorang warga emas berusia 66 tahun mendakwa telah ditipu oleh Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M). Beliau yang kini telah bersara lebih 17 tahun dan kini tiada perkerjaan mendakwa telah mendaftar dalam BR1M 2014 dan telah menerima bayaran sebanyak RM650.
Ekoran dengan dari pendaftaran beliau untuk menjadi penerima BR1M di Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) beliau telah dituntut untuk membayar cukai tertunggak semenjak tahun 1989.
Ketika membuat aduan di Pejabat DUN Kota Anggerik, warga emas tersebut merasa marah dan sedih kerana kini dia tidak mempunyai pendapatan tetapi diminta untuk membayar tunggakkan sebanyak RM 14,000 yang lebih malang lagi kini warga emas tersebut diheret ke Mahkamah di atas tuduhan tidak membayar cukai.
Menurut Mr. Tan Siew Hock, beliau benar-benar menjadi mangsa BR1M. Ketika dihubungi Y.B. Dr Haji Yaakob Bin Sapari mengesahkan aduan warga emas tersebut.
Beliau menyifatkan warga emas tersebut sebagai mangsa kerana mendaftar sebagai penerima BR1M, lebih-lebih lagi terhadap warga emas yang tidak mempunyai pendapatan.
Sekian,
Y.B. DR. HAJI YAAKOB BIN SAPARI
AHLI DEWAN NEGERI (ADN) KAWASAN KOTA ANGGERIK

No comments: