Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Monday, October 28, 2013

INILAH BAHANA WILAYAH PERSEKUTUAN DI PERINTAH BN !



Komen : Info, Foto dan Data ini diambil dari Laman Web Majlis Agama  Islam Wilayah Persekutuan. Bayangkan Kampong dalam Ibu Negara Malaysia dan dilaporkan sudah berumur 105 tahun ada kampong terpinggir tiada kemudahan air paip dan letrik? Inilah bahananya bertambah terpinggir bila 2 kali pilihanraya umum dimenangi Pakatan Rakyat tapi diperintah oleh BN. Astagfirullah ! apa teruk sangat pemimpin BN/UMNO yang tamak tapi banyak lemak. Dah perintah lebih 50 tahun tapi ceghini jadinya.?

Ketua Pegawai Eksekutif MAIWP men'JEJAK ASNAF' di Kampung Tanah Jawa, Segambut Kuala Lumpur. Kampung ini telah berusia hampir 105 tahun. Hanya tinggal 5 buah keluarga di situ. Mereka terpinggir dari arus kemodenan dan masih menggunakan air bukit sebagai bekalan air dan generator untuk bekalan elektrik. Kampung ini semakin terlindung dengan pembangunan kondominium mewah di sekelilingnya. Mereka disarankan agar memohon Bantuan Baitulmal dan KPE turut mengambil peluang menerangkan bentuk2 bantuan yang bersesuaian.

Baca lanjut di : http://maiwp.gov.my/i/index.php/berita-maiwp/354-jejak-asnaf-bersama-kpe-maiwp-di-kampung-tanah-jawa

No comments: