Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Wednesday, August 21, 2013

BILA BERIBU ULAMA KECAM PEMIMPIN MESIR TERKUTUK !

 Lebih 3,300 ulama, pendakwah kutuk As-Sisi

KOTA BHARU: “Kami mengecam keras tindakan kejam Jeneral Abdul Fattah As-Sisi merampas kuasa rakyat dan membunuh mereka tanpa peri kemanusiaan.

“Perdana Menteri Malaysia wajar mengambil langkah segera memprotes tindakan zalim rejim tentera Mesir,” kata Ketua Pengelola Dakwah Halaqat Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Kelantan, Ustaz Abdullah Abdul Razak.

Menurutnya lebih 3,300 ulama, pendakwah dan ustaz di bawah Dakwah Halaqat mengecam keras tindakan luar perikemanusiaan dilakukan As Sisi.

Dakwah Halaqat mempunyai seramai 3,377 pegawai dan kakitangan. Mereka terdiri daripada pegawai Halaqat, pembantu Halaqat, guru-guru al-Quran dan guru Fardhu Ain.

Menurutnya juga sebahagian pegawai Dakwah Halaqat adalah lepasan Universiti Al Azhar, Mesir.

Oleh itu beliau berharap Malaysia perlu segera menghantar nota bantahan terhadap tindakan zalim tentera Mesir.

“Agenda terkutuk tentera Mesir tidak dinafikan kerana campur tangan kuasa besar asing bertujuan menangguk di air keruh bagi kepentingan ekonomi politik mereka,” tambahnya.

Beliau juga meluahkan rasa ducita negara-negara Arab memberikan sokongan kepada rejim tentera bagi menghalang Presiden Mesir Dr Mohammad Morsi melaksanakan perundangan Islam di Mesir.

Malah negara Arab yang kaya dengan minyak juga bimbang Dr Morsi membantu pelarian dari Syria dan Palestin.

No comments: