Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Monday, July 29, 2013

INNALILLAH ... DUIT RAKYAT JADI MAYAT?

KWSP labur RM2.11b beli aset di Jerman, Perancis
Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) akan melabur sehingga 500 juta euro (RM2.11 bilion) untuk membeli hartanah industri di Jerman serta pejabat di Perancis, demikian mengikut sumber rapat industri.

Pengurus dana persaraan keenam terbesar dunia itu dengan jumlah aset AS$160 bilion giat mengembangkan portfolio luar negaranya sejajar usaha untuk memberikan pulangan dividen yang tinggi kepada pencarumnya.


KWSP akan mengukuhkan lagi kerjasama sedia ada dengan Goodman Group Pty Ltd yang berpangkalan di Australia untuk menyediakan dana berjumlah 250 juta euro (RM1.05 bilion) bagi membeli tujuh hartanah industri di Berlin, Munich dan Frankfurt, demikian mengikut sumber rapat.

Pulangan sewa tinggi
Pengurus dana persaraan itu akan membelanjakan 250 juta euro lagi untuk membeli ruang pejabat utama di Paris dan meraih manfaat daripada hasil pulangan sewa yang tinggi di bandar itu, kata seorang lagi sumber rapat.

Hartanah di Bandaraya New York juga menjadi sasaran pengurus dana persaraan itu, kata sumber berkenaan.

Permintaan untuk hartanah industri semakin meningkat di kalangan pelabur global kerana hasil pulangan yang sangat tinggi berbanding pasaran bon atau pejabat dan kedai.

Pertumbuhan pesat runcit dalam talian juga menarik perhatian ramai terhadap sektor itu kerana peruncit dan pengedar mula bergantung kepada gudang bersaiz kecil atau besar.

Tinjau pasaran Eropah
“KWSP meninjau pasaran Eropah dalam tempoh tiga tahun lalu,” kata sumber kepada REUTERS.

“Mereka sudah membeli hartanah di London dan sudah biasa dengan undang-undang. Oleh itu, pilihan secara semula jadi adalah untuk memasuki Eropah itu sendiri. Pada masa yang sama juga, Bandaraya New York terus berada dalam radar,” katanya. - BH

No comments: