Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Thursday, June 6, 2013

MB 47% YANG PALING DASHAT ,SPA PUN DIA TAK HORMAT!

Kedah Kecoh.!! Mukhriz Buat Hal Lagi.!!
Kecoh Di Kedah - Mukhriz 'Tendang' Pegawai Kewangan Negeri

Setelah mendapat persetujuan dari Majlis Pemangku Raja, pihak Suruhanjaya Perkhidmatan Awam mengeluarkan surat pelantikan Dato' Md Noor Rafie sebagai Pegawai Kewangan Negeri. Dato' Md Noor sebagai Pengarah Tanah dan Galian dilantik berdasarkan seniority dalam KCS. Kekosongan Pegawai Kewangan berlaku apabila Dato' Puat Ali naik pangkat sebagai SUK.

Pelantikan Dato' Md Noor mendapat sokongan padu daripada pihak KCS. Malangnya ia tidak disenangi oleh Datuk Mukhriz yang mungkin mendapat nasihat dari bapanya, Tun Mahathir.

Dengan tidak menghormati persetujuan dan keputusan SPA, Majlis Pemangku Raja dan KCS - Mukhriz mengarahkan pelantikan Dato' Md Noor ditarik balik! Sedangkan Dato' Md Noor telah menjalani raptai angkat sumpah di Istana Anak Bukit.

Like father like son, Mukhriz memilih Dato' Khairudin a.k.a Tilong iaitu Pengarah UPEN untuk memegang jawatan Pegawai Kewangan tanpa memperdulikan pandangan pihak lain. Ramai pegawai KCS terkejut mengapa Tilong yang terpalit dengan pelbagai masalah sewaktu memegang beberapa jawatan dalam GLC (sebahagian skandal RM403 juta) dipilih oleh Mukhriz. Apakah Mukhriz mahu 'mempergunakan' Tilong untuk apa2 tujuan tidak baik apabila menyerahkan jawatan penting itu kepada beliau?

Banyak rahsia akan terdedah dari kegopohan Mukhriz walaupun baru sebulan mentadbir Kedah.
Nukilan Oleh Juragan

4 comments:

Anonymous said...

mahathir yg mentadbir kedah.....mukhriz nie puppet jer....biasalah mahathir.....sigila kuasa.....

Anonymous said...

janji aku untung, rakyat mampuih p la, sapa suquh depa pangkah hari tu. janji aku senang. Bila anak aku dah perintah, pastikan rampas semua harta kekayaan bagi pada ayah. Anak bapak mesti dengaq cakap...25%.

Anonymous said...

Kata blog ulama pewaris nabi .buat malu jer gunakan nama nabi.tapi buat fitnah x habis habis.korang ni bweraubatlah sebelum terlambat.

Anonymous said...

MB 47% mungkin UPN maksudkan Kerajaan BN Malaysia menangi hanya 47% undi rakyat Malaysia.