Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Thursday, June 13, 2013

CADANGAN TERBAIK YANG DIPERTUA DEWAN RAKYAT !

PR Namakan Mantan Hakim Mahkamah Persekutuan Sebagai Yang di-Pertua Dewan Rakyat
SHAH ALAM 12 JUN : Pakatan Rakyat (PR) sebulat suara bersetuju menamakan mantan Hakim Mahkamah Persekutuan, Datuk Haji Abdul Kadir Sulaiman sebagai Yang di-Pertua Dewan Rakyat bagi Parlimen Ketiga Belas.

Ahli Parlimen Permatang Pauh, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, penamaan Abdul Kadir sebagai Yang di-Pertua dikemukakan atas nama Ahli Parlimen Bandar Tun Razak merangkap Menteri Besar Negeri Selangor sebagai mewakili pendirian PR pada 10 Jun 2013.

“Satu pemberitahu bersurat mengenai penamaan itu dikemukakan kepada Setiausaha Dewan Rakyat mengikut kehendak Peraturan-peraturan Majlis Mesyuarat Dewan Rakyat 4(1).

“PR bertegas bahawa Yang di-Pertua Dewan Rakyat mesti dilantik daripada kalangan seorang yang bebas, berkecuali tanpa parti, berwibawa dan berkelayakan untuk berkhidmat,” kata Anwar dalam kenyataan media.

Anwar berkata, Abdul Kadir memenuhi semua kriteria yang selayaknya di mana beliau menabur bakti kepada negara selama lebih 50 tahun dalam pelbagai jabatan, kementerian, negeri, suruhanjaya, kehakiman dan Majlis DiRaja Negeri.

Abdul Kadir bersara sebagai Hakim Mahkamah Persekutuan pada 28 Mac 2006, kemudiannya dilantik menjadi anggota Suruhanjaya Siasatan DiRaja (RCI) mengenai kematian Teoh Beng Hock.

Serta anggota Jawatankuasa Eksekutif Transformasi SPRM dan Ahli Majlis Penasihat Pemangku Raja Terengganu.

“PR berkeyakinan penuh bahawa pemilihan Datuk Abdul Kadir Sulaiman sebagai Yang di-Pertua akan meningkatkan lagi penghormatan rakyat terhadap institusi Parlimen dan melonjakkan kewibawaannya di persada antarabangsa,” kata Anwar.

2 comments:

Anonymous said...

memang setuju

Anonymous said...

saya juga, betul,betul,betul