Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Thursday, May 30, 2013

DAHLAH KECOH ,KINI MOHON PERMIT TAK SAMPAI 10 HARI ?

PETALING JAYA 30 Mei - Perlawanan separuh akhir kedua Piala FA yang ditangguhkan kelmarin ekoran limpahan penyokong masuk ke stadium akan diadakan semula pada Sabtu ini di Stadium Bukit Jalil.

Pengerusi Jawatankuasa Pertandingan Tempatan Bola Sepak Malaysia (FAM), Datuk Hamidin Mohd Amin telah memutuskan bahawa jawatan kuasa pertandingan telah bersetuju perlawanan itu diadakan semula setelah berpuas hati dengan keterangan yang diberikan oleh kedua-dua pihak.

"Selepas meneliti semua laporan yang dikemukakan, kami berpuas hati dan membuat keputusan perlawanan akan diadakan di Stadium Bukit Jalil, Sabtu ini pada jam 4.15 petang.

"Pemilihan Stadium Bukit Jalil dan beraksi waktu petang memandangkan pada waktu malam akan diadakan aktiviti lain manakala Stadium Shah Alam pula digunakan untuk sebuah acara konsert," kata Hamidin pada sidang media di Wisma FAM, Kelana Jaya semalam.

Hamidin turut menegaskan, semua kos perbelanjaan untuk pasukan Johor Darul Tadzim (JDT) sepanjang pasukan itu berada di Bukit Jalil menjelang perlawanan kedua separuh akhir Piala FA Sabtu ini akan ditanggung sepenuhnya oleh Pahang termasuk tempat penginapan.

Kepada peminat yang hadir ke Stadium Darul Makmur semalam, tiket boleh ditebus di Pejabat Persatuan Bola Sepak Pahang dan tiket baru akan dikeluarkan pada hari jumaat bermula jam 9 pagi sehingga hari sabtu.

Tambahnya, menurut laporan yang diterima hasil siasatan yang dilakukan oleh pegawai Stadium Darul Makmur mendapati empat pintu masuk stadium telah dipecah masuk.

Perlawanan Pahang dengan JDT sepatutnya dimulakan pada 8.45 malam itu tertangguh lebih sejam gara-gara penonton masuk ke stadium sehingga ke trek stadium

"Kita akan meminta Persatuan Bola Sepak Pahang (PBNP) untuk meneliti semula keadaan stadium bagi memastikan kejadiaan yang sama tidak akan berulang kembali.

"Kita juga akan menghantar surat peringatan kepada kesemua persatuan bola sepak negeri untuk memantau keadaan venue masing-masing," jelas beliau.

Denda maximun RM100,000 telah dikenakan kepada Pahang gara-gara kesalahan penyokong dan kegagalan tahap keselamatan. JDT pula didenda sebnayak RM20,000 ekoran telah meninggalkan stadium 90mini sebelum masa menunggu dan penyokong masuk kedalam padang.

No comments: