Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Monday, March 11, 2013

MENTERI MALAYSIA KETURUNAN SULU LIHAT SAHAJA ?

Kita bukan nak menghina polis atau askar kita ,hanya BN yang berdusta dan menafi apa-apa yang nyata.Polis dan Askar hanya mengikut arahan sahaja ,apa pilihan mereka? Hanya selepas pencen atau bersara baru berani menyuarakan kepincangan BN kepada rakyat. Apa yang berlaku adalah kesilapan/kesalahan pihak atasan terutama pimpinan BN. Bercerita seorang rakyat Malaysia yang merupakan seorang imam di semenanjung Malaysia bahawa beliau berasal dari Semporna, Sabah. Beliau mendapat berita ada 'penceroboh sulu' yang terbunuh adalah bapa kepada polis yang terlibat dalam ops daulat. Betapa hiba beliau dalam keadaan serba salah.
Ada 'penceroboh sulu' yang terbunuh adalah jurunikah yang bertauliah untuk menikahkan keturunan Sulu di Sabah.dan pagi ini ada Askar/Polis yang menembak sesuatu dalam semak dan rupanya remaja atau budak antara 12-15 tahun dan seorang maut. Apa salahnya dipastikan agar 'musuh' diarah keluar? Menteri Pertahanan pun arah TANGKAP HIDUP-HIDUP atau BUNUH (Jangan bunuh membabibuta).
Kenapa dalam satu ketika Menteri Dalam Negeri serahkan urusan tsb kepada Wisma Putra? Wisma Putra di bawah menteri luar (Anifah Aman).Menurut imam tersebut, Menteri Luar (Anifah Aman) dan Menteri KKKLW (Shafie Afdal) dan Ketua Menteri Sabah adalah keturunan Sulu.Menteri Luar dalam wawancara pada 7 Mac juga berkata ramai menteri termasuk Adun Lahad Datu juga keturunan Sulu.Jadi apa masalah askar Sulu dan penceroboh. Benarkan penceroboh ada kad pengenalan Malaysia? Tun Mahathir telah melakukan kerja kotor sanggup memberi IC kepada rakyat Sulu demi mengalahkan Parti yang diketuai Pairin Kitingan suatu Pilihan Raya dahulu.Kini Pairin sudah bersengkokol semula dengan BN.
Keturunan Sulu ibarat rakyat Indonesia yang telah menjadi rakyat Malaysia.Apabila sudah ada IC mereka juga layak dapat BRIM dan apa sahaja yang Najib tawarkan. Mereka yang kuat mematuhi agama/hukum Islam tidak akan mengundi BN bila kebobrokan BN terserlah.Teori ini akan membuatkan BN akan marah dan akan melakukan sesuatu bagi menakutkan mereka. Ini belum kisah penyewaan atau 'ufti' kerajaan Sulu dan ditukarkan kepada dolar yang bernilai RM5,300. Nilai pada masa itu amat besar berbanding dengan waktu ini waima tahun 190an. Dengan itu Tuan beri sewa/pajakan nak 'upgrade' mengikut nilai barang sekarang.Sebab itu Sultan Sulu kata beliau adalah Raja termiskin di dunia. Di sinilah cabaran kebijaksanan atau kelicikan PM kita mengendalikan.wallahhualam

2 comments:

kampong lad said...

soalan: pajak sabah selagi ada bulan & bintang. sama juga dgn p.pinang. adakah nilai pajakan rm5,300 pun sama dgn tempoh pajak? tak boleh ubah?

Anonymous said...

Rasanya ada silap info ni.. Menteri Luar & Ketua Menteri Sabah bukanya keturuan Sulu tapi KadazanDusun. Menteri KKKLW pula keturunan Bajau. Rasanya kena pegi mengaji kat Sabah supaya lebih kenal semua kaum dan bangsa di Malaysia ni..