Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Friday, March 1, 2013

GARA-GARA BAGI CHAN PADA BERATUS PENCEROBOH ,AKHIRNYA HISHAM NAMPAK HODOH !


Komen : Pasukan keselamatan lebih hebat menangkap lebih 500 orang pendemo duduk bantah yang merupakan rakyat sendiri dari menangkap dan mengawal lebih seratus orang yang telahpun dicop media BN sebagai penceroboh. Bayangkan pihak keselamatan yang diketuai Menteri dalam Negeri Dato Seri Hishamuddin boleh mengurus penangkapan rakyat sendiri yang tiada bersenjata dari lebih 500,000 pendemo pada BERSIH 3.0 tapi kantoi sehingga 28 HARI tidak dapat menangkap orang luar yang dikenalpasti sebagai penceroboh. Ditambah lagi keadaan sudah menjadi lebih buruk dengan berlaku tembak-menembak walaupun dijanjikan tiada apa-apa berlaku dan keadaan kununya terkawal. Apa istimewa sangat penceroboh itu berbanding rakyat yang hadir membuat demonstrasi di KL? Samapi 4 minggu pasukan keselamatan Malaysia dan Polis yang dikatakan antara paling cekap? Bukan menghina pasukan keselamatan tapi perlu dijelas agar pasukan keselamat tidak diperguna oleh pemimpin yang tidak bertanggungjawab.KDN kecoh dan tiada pendirian hingga menyerahkan kepada Wisma Putra bagi menangani askar kerajaan Sulu tersebut




KUALA LUMPUR 1 MAC: Beberapa orang terbunuh ketika penceroboh dari kesultanan Sulu berbalas tembak dengan pasukan keselamatan Malaysia di Lahad Datu, menurut laporan media Filipina.

Bagaimanapun tidak diketahui anggota dari pihak mana yang terbunuh dalam kejadian tersebut.Akhbar The Philippine Star melaporkan, pihak berkuasa Malaysia memulakan serangan ke atas kubu pihak penceroboh tersebut hari ini.

Akhbar itu memetik laporan radio yang menemubual beberapa saudara-mara Sultan Sulu, Sultan Jamalul Kiram, termasuk adiknya Azzimudie Kiram yang mengetuai kumpulan bersenjata di Lahad Datu itu, sebagai berkata, terdapat beberapa kematian dalam kejadian tersebut.

Sementara itu laporan Bernama menyebut dua anggota tentera Malaysia yang cedera dalam insiden tembakan di Kampung Tanduo, tempat kumpulan penceroboh bersenjata dari selatan Filipina berkubu, diterbangkan ke Hospital Lahad Datu.

Mereka dibawa dengan sebuah helikopter tentera pada pukul 1.50 tengah hari ini.Sebaik tiba, seorang daripada mereka diusung dengan katil bergerak manakala seorang lagi dibawa dengan kerusi roda menuju ke wad kecemasan hospital berkenaan.

Kedua-dua mereka dilihat mempunyai kesan darah pada pakaian celoreng mereka dengan wajah menahan kesakitan, menurut wartawan Bernama di hospital itu.– Malaysiakini.

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein mengesahkan berlaku tembakan di kawasan pencerobohan di Lahad Datu, Sabah jam 10 pagi tadi tetapi dimulakan pihak penceroboh.

Beliau berkata, pasukan keselamatan Malaysia tidak memulakan sebarang insiden tembakan.

“Saya mengesahkan bahawa pasukan kita tidak melepaskan sebutir tembakan pun tetapi menerima tembakan pukul 10 pagi ini,” katanya.

(Lahad Datu – I confirm that our security forces have not taken a single shot but were shot at 10am this morning!- Hishamuddin Hussein).

Hisahmmuddin bagaimanapun mengesahkan keadaan masih terkawal.

Pencerobohan di Lahad Datu sudah hampir 4 minggu berlaku melibatkan 180 anggota yang mendakwa sebagai Askar DiRaja Kesultanan Sulu.

Sebahagian daripada mereka memiliki senjata berat.

Kerajaan Malaysia telah mengambil sepenuhnya langkah-langkah diplomatik dan memujuk kumpulan berkenaan agar pulang ke Selatan Filipina tetapi tidak diendahkan.
- See more at: http://di-sini-bermula.blogspot.com/2013/03/hishammuddin-mereka-penceroboh.html#sthash.86nOZaT9.dpuf

No comments: