Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

Kawan Rapat Dunia Blog

salam eidulfitri

salam eidulfitri

Wednesday, February 27, 2013

PENGUMUMAN YANG MEMERANJATKAN DUNIA ? ALLAHHUAKBAR


PAUS Yohanes II, atau yang akrab dipanggil Sri Paus, pimpinan umat katholik sedunia melakukan pidato resmi Vatikan kepada dunia internasional mengenai sikap resminya terhadap konflik berdarah Israel-Palestin di Timur Tengah yang kembali memanas belakangan ini.


Namun apa yang kemudian dikatakannya di depan ribuan umat katholik itu ternyata benar-benar merupakan peristiwa yang sangat mengejutkan! Bahkan boleh dikatakan sebagai "berita abad ini". Ibarat petir di siang bolong, pada pukul 17.00 waktu setempat, Sri Paus mengumumkan kepada seluruh dunia bahawa mulai saat itu, detik itu, beliau menyatakan dirinya masuk ke dalam agama Islam.
Saking mengagetkannya pengumuman tersebut, 16 orang di antara ribuan umat yang mendengarkan pidato langsung Sri Paus, langsung dibawa ke hospital kerana mendapat serangan jantung mendadak. Hanya 5 nyawa di antara mereka terselamat. Ketika Sri Paus mengatakan sikapnya dalam pidato tanpa teksnya tersebut, semua umat nampak begitu serius mendengar.

Beberapa pimpinan Vatikan nampak seperti tidak terlalu terkejut, bahkan beberapa di antara mereka yang mendengarkan pidato Sri Paus tersebut sedang memegang sesuatu. Mungkin ramai umat katholik di hadapan Sri Paus yang hairan dengan benda apa yang dipegang oleh beberapa Kardinal dan pimpinan Vatikan itu.

Ternyata mereka sedang memegang tasbih, sambil mulutnya terlihat seperti sedang membacakan ayat-ayat. Ternyata para pimpinan dan pengurus Vatikan semua sudah tahu bahawa semenjak beberapa bulan terakhir, Sri Paus sudah mulai melakukan sholat dan puasa. Dan itu juga dilakukan bersama-sama dengan mereka semuanya.
Inilah selengkapnya pidato Sri Paus tersebut, yang setelah jadi mu'allaf, namanya telah berubah menjadi Ahmad Sri Paus (supaya umatnya tidak terlalu terkejut, maka Ahmad Sri Paus tidak mengucapkan salam sebelum memulai pidatonya):

"Yang terhormat umatku, yang berada dalam Kasih Tuhan. Hari ini adalah hari minggu yang cerah. Tujuan saya berdiri di podium ini tidak lain adalah untuk membuat pengumuman penting yang perlu saya umumkan ke seluruh penjuru dunia saat ini juga.

"Yang mana menurut saya, semakin saya tutup-tutupi apa yang ingin saya kemukakan itu, akan menjadi semakin tidak baik. Ini semua berkaitan dengan pilihan jiwa dan hati nurani saya. Sudah selama puluhan tahun kamu semua tahu bahawa saya adalah seorang pemeluk agama katholik yang ta'at.

"Bahkan saya adalah pemimpin umat katholik di seluruh dunia, sekaligus sebagai wakil Tuhan di dunia ini, atau Ficarius Filii Dei. Saya mewakili urusan Allah untuk dunia ini, memberikan amnesti, abolisi dan grasi atas ummat manusia yang berdosa dengan mandat sepenuhnya dari Allah.

"Namun mulai kini saya tak mampu berdusta lagi. Sesungguhnya sejak puluhan tahun lalu, saya sudah tidak meyakin lagi kebenaran dari agama katholik ini. Kerana semakin saya mendalami alkitab, semakin jelas pula kesalahan-kesalahan yang saya temukan dalam kitab ini. Maka itu, saya berusaha membandingkannya dengan kitab-kitab suci yang lain.

"Dengan kitab injil kristian protestant, menjadi semakin rosak. Dengan kitab wedha umat hindhu, tuhannya juga ada 3. Barulah ketika saya mulai membaca Al'Qur'anul Karim, saya tahu apa yang selama ini sebetulnya saya cari-cari."
(Ribuan umat yang berada di hadapan Sri Paus nampak bingung dan saling bertanya-tanya). Kemudian Sri Paus melanjutkan ucapannya:
"Tapi ketika itu saya masih takut dengan ancaman yang mungkin saya terima jika saya nekat keluar dari agama katholik. Namun kini saya berani mengambil keputusan penting ini. Saya tidak akan takut lagi pada ancaman pembunuhan yang mungkin akan segera saya hadapi.

"Saya hanya ingin hidup tenang, terutama jiwa spiritual saya. Saya sangat berhadap agar umat agama kristain, kristain apapun itu, tidak akan membunuh saya hanya kerana pilihan hidup peribadi saya ini. Saya sudah tua, sudah udzur. Bahkan tubuh saya pun sudah bongkok."
(Sampai di sini, beberapa umat nampak mulai menitikkan air mata kerana terharu).
"Saya percaya Allah itu satu. Dan saya juga percaya bahawa Nabi Muhammad itu adalah utusan-Nya. Asyhadu Allaaa ilaaa ha illallaaah, wa asyhaduannaaa muhammadur rasullullaaaah (Ahmad Sri Paus mengucapkannya dengan tersedu-sedu).

"Saya tahu konskwensi dan mungkin reaksi dari umat kristain di seluruh dunia kalau saya melakukan pengumuman ini. Tapi saya terpaksa melakukannya, minimal untuk diri saya sendiri. Saya khawatir akan kehidupan saya di akhirat nanti bila tetap berada dalam jeratan kekafiran."
(IH)
-tranungkite-

http://www.wasukalu.com/2013/02/sembilan-mati-terperanjat-paus-yohanes.html#axzz2M9xxEXuK

7 comments:

Anonymous said...

Allahu Akbar.!!!

JoelEatMilo said...

"Aku tidak akan meninggalkan Gereja, tetapi pada saat ini dalam hidupku Tuhan menghendaki aku "naik ke gunung" untuk lebih membaktikan diriku dalam doa dan meditasi, justru karena Ia ingin aku terus melayani Gereja dengan kasih yang sama, namun dengan cara yang lebih sesuai dengan kekuatan yang ada padaku".

Paus Benediktus XVI, 24.02.13, dalam doa Angelus terakhir yang dihadiri sekitar 100.000+ kaum beriman dari berbagai negara.Pernyataan ini sekaligus membantah rumor yang beredar bahwa Bapa Suci mundur karena menjadi mualaf.Biarlah para anjing itu menggonggong, kafilah tetap terus berlalu.

Anonymous said...

hahaha..damn funny..belajar tinggi-tinggi dulu lah baru try tulis cerita yg masuk akal sikit, ketara sangat rekaan la beb..and tulisan ni dn para islam yg percaya tanpa usul perikasa hanya akan jadi bahan ketawa seluruh dunia..pity on you.

Anonymous said...

kata Tv3,tv1,tv2 dan utusan meloya penipu tetapi nampaknya admin sendiri menipu tentang Pope convert Islam. Ketaralah admin ini sewaktu ngan penjilat umngok. Kaji dulu kebenaran sebelum menulis. Jangan cuba memperlekehkan agama Kristian jika tidak tahu perkara sebenar. Banyak web2 Islam yang cuba menyiarkan berita palsu dengan menampilkan gambar2 Pope bersama pemimpin Islam sedangkan gambar2 tersebut telah diambil lama sewaktu Pope melakukan kunjungan ke atas pemimpin Islam. Ahli2 Perkasa dah pijak Bible dan membuat demo dengan pakai baju yang tertulis kalimah Allah tetapi dalam masa yg sama perempuan2 yang menyertai demo tu tak tutup aurat. Malulah sikit admin jangan jadi seperti penjilat umngok.. Kalau admin nak tau Pope resign sebab masalah kesihatan dan bukan sebab nak convert mana2 agama!!

pasbs2@gmail.com said...

Maaf jika tak betul ..tapi anda perlu lihat rujukan dari mana teman ambil. Kalau anda seorang Islam yang ada maklumat betul ..anda perlu lihat sumber dari mula dan tegur bersama-sama. Kalau betul perkara ini berlaku ..anda tak gembira? Kalau tak betul anda hanya gelak dan hentam bloger yg keluarkan berita? Islam selamke?

Anonymous said...

Rujukan dah pun salah.. Paus Yahones tu yg telah meninggal sejak 2005 lagi.. Paus sekarang yang namanya Paus Benedict yang menggantikan Paus Yahones yg meninggal pada 2005. Dah terang2 berita ini palsu yang sengaja disebarkan oleh para blogger Islam dan web2 Islam. Dan sekarang pengganti akan Paus benedict sedang dijalankan oleh pihak Vatikan yang mana Paus Benedict mengundur diri sebagai Paus akibat masalah kesihatan dan bukan atas sebab nak convert islam. Lain2 berita semua adalah tidak benar. harap Maklum.

Anonymous said...

ni yg betul ok, baca dan berhenti buat cerita yang memalukan diri sendiri.
https://www.facebook.com/notes/shirley-hadisandjaja-mandelli/benediktus-xvi-aku-pergi-tetapi-kamu-harus-tetap-gembira-dalam-iman/10151490364522284