Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Thursday, December 13, 2012

MOH KOME ! JANGAN LUPE 16 DISEMBER ?

IPOH: Himpunan Kebangkitan Rakyat peringkat negeri Perak akan berlangsung pada 16 Disember ini bertempat di Bandar Seri Iskandar.
Pengarah Program, Dr Khairuddin Abdul Malik, pihaknya menyasarkan kehadiran lebih 40,000 orang dari seluruh pelusuk negeri itu.

Setiausaha Pakatan Rakyat Perak itu berkata, himpunan tersebut akan dihadiri oleh pimpinan tertinggi ketiga-tiga parti gabungan Pakatan Rakyat iaitu Presiden PAS Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang, Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Penasihat DAP, Lim Kit Siang.

“Program ini akan bermula jam 3.00 petang hingga 12.00 malam. Di sebelah petangnya diisi dengan pelbagai program termasuklah sukan rakyat, konvoi, dan persembahan yang membariskan artis termasuklan Ito Blues Geng, Zuar XPDC dan Nik Jidan serta para seniman.

“Kemuncak program tersebut ialah disebelah malamnya iaitu pidato daripada pimpinan parti politik dan NGO,” katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang media selepas perjumpaan jawatankuasa program tersebut bersama Timbalan Presiden PAS, Mohammad Sabu, Sabtu lalu.

Khairuddin menjelaskan, himpunan tersebut adalah untuk meneruskan momentum kebangkitan dan perubahan rakyat serta mengingatkan kembali tragedi rampasan kuasa kerajaan Pakatan Rakyat secara tidak bertamadun oleh BN.

“Tragedi rampasan kuasa itu tidak pernah kami lupakan dan ianya menjadi semangat kepada rakyat Perak untuk bangkit membuat perubahan dalam PRU13 nanti.

“Kami menyeru seluruh rakyat Perak hadir beramai-ramai ke himpunan tersebut bagi menghantar mesej kepada BN bahawa rakyat sudah bangkit menentang mereka,” tegas beliau.

Hadir sama dalam sidang media tersebut ialah AJK PAS Pusat, Muhaimin Sulam; Adun Lubok Merbau, YB Zainuddin Mohd Yusof; Adun Tronoh, V Sivakumar; Pengerusi PKR Negeri, Dr Nur Manuty dan Timbalan Pesuruhjaya PAS Negeri, Razman Zakaria.

No comments: