Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Tuesday, December 4, 2012

BN BELANJA BERLEBIHAN, PAKATAN RAKYAT UNTUNG BERLEBIHAN ..MANA PILIHAN

Sibuk canang kononnya Anwar Ibrahim tidak pandai ekonomi, rupa-rupanya fakta itu terkena batang hidung Perdana Menteri sendiri apabila Ketua Pembangkang dedahkan hutang negara semasa di bawah pemerintahan Najib Razak berjumlah RM300 bilion.

“Najib, ini angka Bank Negara. Tapi kamu sibuk kata orang lain tak pandai ekonomi. Lim Guan Eng tak pandai jaga Pulau Pinang tapi ada lebihan RM2 bilion.

Di Selangor, Tan Sri Khalid (Ibrahim) pun tak pandai…tapi lebih RM2.42 bilion. Najib pandai, sebab itu hutang sampai RM300 bilion sepanjang empat tahun perintah,” katanya.

Ketua Umum KEADILAN berkata demikian depan 3,000 penduduk Pasir Salak malam tadi pada program Jelajah Merdeka Rakyat ke Perak.

Menurut Anwar, jumlah hutang negara keseluruhan hampir RM500 bilion, tetapi Pasir Salak dipinggir daripada pembangunan.

Beliau menunjukkan carta hutang negara bermula era 1970 an ketika Tun Abdul Razak sebagai Menteri Kewangan sehingga zaman Najib.

“Masa zaman Tun Razak, ada hutang tapi tak apa…Dia hutang untuk bangunkan Felda. Hutang diteruskan sampai tahun 1991 hingga 1992. Kemudian pada 1993, tiada penambahan hutang.

Tapi 1993 hingga 1998 wang berlebihan. Siapa jadi Menteri Kewangan masa itu?” soalnya disambut sorakan ‘Anwar’ oleh rakyat.

“Kemudian 1998, saya masuk istana hinggap (penjara) di Sungai Buloh. Lepas itu Daim Zainuddin, Mahathir, Pak Lah dan kemudian Najib yang ambil alih. Sepanjang (tempoh) itu hutang tak pernah menurun,” kata Anwar sambil menjelaskan ia bukan untuk mendabik dada tapi perlu dibuktikan dengan angka.

Malah Ketua Pembangkang menyifatkan Najib sebagai sombong kerana mengangkat diri orang paling pandai, hakikatnya hanya bijak berhutang.

Katanya, berhutang tiada masalah asalkan ada hasil untuk pembangunan dan kesenangan rakyat.

“Ini hutang banyak-banyak, tapi apa hasil pun tak nampak. Saya nak tanya orang Pasir Salak, apa pembangunan yang kamu dapat? Jalan raya pun teruk,” katanya.

“Fikirlah baik-baik dan bawa perubahan pada negara sebab ini wang kita,” kata Anwar.

2 comments:

Anonymous said...

Salam. Saya ingin tanya pembaca blog ini sedar atau tidak Orang Melayu adalah golongan MINORITI di negara ini. Walau pun jumlah kita ramai tetapi kita bukan majoriti. Kenapa? SEBAB KITA TELAH BERPECAH TIGA.Sebab kita berpecah belah nak luluskan undang-undang apa pun kita tak boleh. Janganlah mimpi nak laksanakan Hudud atau undang-undang Islam yang lain. Sebab itu saya berasa sedih. KENAPA KITA TAK BERSATU? ADAKAH HATI PERUT ORANG ISLAM MELAYU LEBIH TERUK DARIPADA ARAB JAHILIAH? Berasaskan Islam yang dibawa Rasullullah saw mereka dapat disatukan. Marilah kita bersatu semula untuk SELAMATKAN ISLAM, BANGSA MELAYU DAN NEGARA MELAYU INI.AMIN.

Anonymous said...

Sudahlah ..UMNO dah dapat kuasa lebih 55 tahun pun tak dapat buat 'hudud UMNO' belum lagi nak laksana 'hudud Islam'.Kenapa orang UMNO atau penyokong UMNO bengap sangat bila selalu ditipu pemimpinnya sendiri.Kamu tengok pemimpin kamu setakat nak suruh isteri tutup aurat pun susah jangan mimpi nak pejuang hudud.Kamu tahuke apa itu hudud?Nak citer berpecah 3 kunun,bila nak jatuh sibuklah kata berpecah.