Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Thursday, November 22, 2012

MISI RAKYAT INI LEBIH HEBAT DARI EKSPEDISI ARTIK,EVEREST,SELAT MELAKA DAN ANGKASA

Komen: Apa tak hebatnya rombongan Bantah Lynas ini kerana mereka bukan nak berbangga walau kalau dikira mereka adalah pencipta rekod kerana belum ada rombongan bantah utk keselamatan rakyat dibuat sebelum ini dengan berjalan kakai sejauh lebih 300kilometer . Mereka tanpa sokongan kerajaan tidak seperti ekspedisi memanjat gunung Everest yang memakan belanja yang beratus ribu rm begitu juga ekspedisi di Khutub Utara ,renang Selat Inggeris dan ke angkasa lepas dan banyak lagi.
Mereka bersusah payah serta mewakili ramai pencita alam dan pencita keselamatan rakyat membantah pembinaan loji Lynas yang akan membahayakan nyawa manusia.

ROMBONGAN pejalan kaki dari Kuantan ke Kuala Lumpur (bangunan parlimen) telah mula berjalan pada 13 November 2012 sebagai membantah operasi kilang Lynas.

Mereka akan melengkapkan perjalanan sejauh kira-kira 300 km, dari Kuantan, Pahang sehingga ke Kuala Lumpur secara berjalan kaki beramai-ramai. Perjalanan ini dijangka akan berakhir di Bangunan Parlimen.

Berikut maklumat tentang perjalanan yang telah dilalui sebelum ini meredah hujan, panas sepanjang perjalanan menunjukkan soladiriti dan kesungguhan rakyat membantah operasi kilang Lynas.

13hb: Kuantan-Gambang, 30km
14hb: Gambang-SriJaya, 31km
15hb: Sri Jaya-Maran, 16km
16hb: Maran-Kg Awah, 29km
17hb: Kg Awah-Mentakab, 26km
18hb: Mentakab-Lanchang, 19km
19hb: Lanchang-Karak, 25km
20hb: Karak-Bentong, 22km
21hb: Bentong-Kolam Air Panas, 16.5km

Rakyat Malaysia pelbagai bangsa sanggup berjalan beratus kilometer demi membantah operasi Kilang nadir bumi Lynas, adakah Rejim Barisan Nasional akan mendengar bantahan ini?





Read more: http://milosuam.blogspot.com/2012/11/khabar-dari-rombongan-jalan-kaki-anti.html#ixzz2CvhUmrrn

No comments: