Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Friday, October 12, 2012

PAS IKUT AL-QURAN

PAS IKUT AL QUR’AN..

PERINGATAN!!!...

MUSLIMIN DAN MUSLIMAT…

MENGENALI GOLONGAN KAFIR…

ALLAH MENJELASKAN BAHAWA SIFAT ORANG2 KAFIR IALAH MEREKA SUKA MENDENGAR BERITA2 DUSTA DAN SUKA MAKAN YANG HARAM.


“Mereka sangat suka mendengar berita-berita dusta, sangat suka memakan segala yang haram (rasuah dan sebagainya). Oleh itu kalau mereka datang kepadamu, maka hukumlah di antara mereka (dengan apa yang telah diterangkan oleh Allah), atau berpalinglah dari mereka; dan kalau engkau berpaling dari mereka maka mereka tidak akan dapat membahayakanmu sedikitpun; dan jika engkau menghukum maka hukumlah di antara mereka dengan adil; kerana sesungguhnya Allah mengasihi orang-orang yang berlaku adil”.
(Al-Maaidah 5:42)

Pengajaran.

Allah menceritakan sifat orang2 kafir,,, zalim ,,, dan fasik serta munafik seperti berikut;-

Suka buat dusta dan mendengar berita2 dusta (fitnah).

Suka makan yang haram dan melakukan perkara2 yang haram.

Allah perintahkan supaya menghukum kepada mereka ialah dengan kamu berpaling dari mereka (tolak bersatu padu dengan mereka) kerana keingkaran mereka untuk mematuhi hukum Allah.

Allah perintahkan kepada orang2 yang beriman supaya melaksanakan hukum Islam dengan adil kepada masyarakat… Sesungguhnya Allah sangat kasih kepada orang2 yang berlaku ADIL …………..“ADIL UNTUK SEMUA” ………

Dengan sebab itu Orang2 yang beriman WAJIB kenal sipakah orang2 KAFIR dan MUNAFIK?... kerana musuh Allah ialah orang2 kafir dan munafik.

PAS tidak akan bersatu dengan UMNO BN selagi mereka tolak perpaduan atas dasar Islam dan tolak HUKUM ISLAM seperti mana diperintahkan oleh Allah dalam ayat di atas..

HISABLAH DIRI KAMU + KELUARGA KAMU + MASYARAKAT KAMU + PEMIMPIN KAMU SUDAHKAH MEMPUNYAI SIFAT2 YANG Allah gariskan seperti dalam ayat ini.

Nasihat saya bertaubatlah hamba2 Allah supaya kembali kepada perjuangan Islam dan mentaati segala hukum2 Islam..

SESIAPA YANG TUDUH PAS KAFIR + SESAT,,,, JIKA DIA TAK BERTAUBAT MAKA SIA-SIALAH SEGALA SYAHADAHNYA + SEMBAHYANGNYA + PUASANYA + ZAKATNYA + HAJINYA + TADARUSNYA …

DAMPINGILAH AL QUR’AN + SUNNAH NABI MUHAMMAD SAW + ALIM ULAMAK.

HISABLAH DIRI KAMU + KELUARGA KAMU + MASYARAKAT KAMU + PEMIMPIN KAMU SUDAHKAH MEMPUNYAI SIFAT2 YANG Allah GARISKAN SEPERTI DALAM AYAT DI ATAS.

“ UNDI PAS + PR… (TOLAK BN)… BARU “SELAMAT DI DUNIA DAN DI AKHIRAT”

INGAT PESANAN TOK GURU NIK AZIZ “PILIHLAH PEMIMPIN YANG SELAMAT DI DUNIA DAN SELAMAT DI AKHIRAT”… SYURGA DAN NERAKA DI TANGAN ANDA….

SOKONG ISLAM ANDA SELAMAT

3 comments:

Anonymous said...

Statement ni kena kat diri sendiri la..... DAP tu apa? Memang sah tak nak negara Islam.

Tapi, kita hanya kerjasama politik. Ingat org atas pagar bole terima ke?

Anonymous said...

BOLEH TERIMA seba UMNO lebih jahat daripada KOMUNIS.Orang atas pagar mmg nampak duk atas pagar, bila tiba time ngundi dorang majoritinya undi PAS, jadi tak timbul lah soal atas pagar lagi.

Anonymous said...

UMNO Si Syaitan yang dikenalipun apa bezanya... bukan mahu wujudkan negara Islam pun walaupun rata-ratanya mengatakan bahawa diri itu dilahirkan di dalam keluarga Islam.

DAP tentang Islam sebab majoriti ahlinya adalah bukan beragama Islam. Yang UMNO tentang Islam sebab apa? Sedangkan kecil-kecil dulu kebanyakkan ahlinya masuk jawi (berkhatan).... tapi tentang Islam juga.... barangkali UMNO ini ahli-ahlinya terdiri dari kaum Yahudi - kaum yahudipun berkhatan juga.... sebab tulah agaknya UMNO secara nekad dan konsisten bersungguh-sungguh menentang Islam.