Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Friday, September 7, 2012

PM LUPA ADA DOSA DAN DERITA DI SEBALIK BUKIT SENTOSA


Patutlah masalah bas tiada kesudahan di Bukit Sentosa dan Bukit Beruntung apatidaknya Malaysia dah merdeka 55 tahun tapi sistem bas pengangkutan antara Bandar Bukit Sentosa dengan Bukit Sentosa 2 , Bukit Sentosa 3 dan Bukit Beruntung Tiga yang jaraknya dari 3km hingga 6 km masih lumpuh dan tidak berfungsi walau aset hentian menunggu bas kedapatan di kanan dan kiri jalan raya.
Sapa yang perlu jawab dan bertanggungjawab? Sudahtentu Kerajaan BN yang diterajui UMNO yang perlu bertanggungjawab. Mereka(Najib dan Kerajaan melalui kementerian dan ADUN dan Ahli Parlimen Hulu Selangor tak perasan atau tiada perasaan atau tidak tahu ujudnya masalah pengangkutan yang kritikal yang membantutkan kemajuan dan kepesatan Kawasan Bukit Beruntung dan Bukit Sentosa dan juga hingga sempadan RASA.
PM(DS Najib) kita tahu beliau pernah melakukan lawatan dalam program BN iaitu Juara Rakyat di atas tapak TESCO sebelum TESCO didirikan.
Susahnya dan sukarnya penduduk yang tiada kenderaan mahu bekerja waima sekitar Bandar Bukit Sentosa, ke pasar atau pejabat pos jika tiada bas dan teksi.Bagaimana mahu memesatkan pertumbuhan ekonomi dan pertambahan penduduk di Bukit Sentosa dan Bukit Beruntung jika tiada pengangkutan yang baik.Ini semua adalah faktor penarik pemunya rumah samada rumah teres atau pangsapuri memenuhi dan menggunakan aset mereka jika ada sistem pengangkutan bas dan teksi agar penghuni/penduduk dapat berulangalik bekerja terutama permintaan pekerja dan jawatan kosong di sekitar Bandar Bukit Sentosa dan Bandar Bukit Beruntung.

Kini semuanya telah terbongkar dan terdedah ...rupanya ada dosa BN dalam 'skandal' terminal bas bukit sentosa. Di baca dalam berita akhbar Sinar Harian 7 Sept 2012 MS 43 PKR Cabang Hulu Selangor mencabar BN jelaskan isu seleweng pembinaan terminal di atas tanah perseorangan?
Bagaimana projek terminal bas pada tahun 2000 bernilai RM3,000,000 dibina di atas tanah perseorangan?
Kini rakyat Hulu Selangor terutama pengundi di DUN Batangkali khusuanya Bukit sentosa dan Bukit Beruntung harus sedar keburukan dan kejahatan dan tahap rasuah yang tinggi BN berlaku walau di kawasan Hulu. Pengundi tegar BN mesti tukar persepsi dan missi. Misi sekarang di PRU13 ialah kita tukar kerajaan Dari kerajaan yang terlalu korupsi kepada kerajaan Pakatan Rakyat yang bangkit untuk membantu rakyat dan pilihan anda ialah Parti PAS, Parti PKR dan Parti DAP.
note : i. Bukit Beruntung 3 terdiri dari Taman Kesumba dan Taman Widuri yang mempunyai perumahan teres setingkat, 2 tingkat dan pangsapuri.
2. Bukit Sentosa 2 terdiri dari Taman Seroja, Taman Anggerik 1,2,3,4 dan 5 juga mempuyai jenis teres, pangsapuri dan apartment dan rumah kedai.
3. Bandar Bukit Sentosa (Bukit Sentosa 1) terdiri dari Taman Banglo(Tanjung dan Teluki), Taman Cempaka berdekatan TESCO,Terminal Bas dan Teksi, kedai dan Stesyen Minyak ESSO, Taman Bunga Kertas dan banyak lagi.

No comments: