Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Tuesday, September 18, 2012

PENGAKUAN ANNA , YANG PERLU TAHU ENTA !

Anna Gurji - Pelakon filem ‘Innocence of Muslim’

Tatkala pelakon ini dicaci dan dimaki dengan sekeji-keji lafaz oleh orang islam yang jelas tidak mencerminkan akhlak Rasul kita, Saya telah menghubungi pelakon ini melalui private mesej dan menyatakan kekesalan dan bantahan terhadap filem yang disiarkan. Saya juga telah memberi sedikit gambaran tentang akhlak Rasulullah dan menerangkan serba sediki...
t salah tanggapan tentang islam dan Rasulullah. Dia mengatakan dia telah ditipu oleh pengarah berusia 55 tahun yang bernama Sam Bacile kononnya untuk berlakon untuk filem ‘Desert Warrior’ yang melakonkan watak pengantin perempuan bongsu kepada watak yang bernama George. Dia sendiri tidak tahu George akan ditukar kepada watak Nabi Muhammad S.A.W. dan dia telah menangis sejak beberapa hari kerana ditipu. Bukan dia seorang tetapi semua pelakon dalam tu. Wallahua’lam jujur atau tidak katanya itu dan saya serahkan pada Allah. Dalam mesejnya kepada saya semalam:
“Thank you so much for your kind letter Muhamad Ferdauz. I appreciate it a lot and I do understand! I have nothing, completely nothing against your religion. My dad raised me so that I respected all religion. We had all different types of books at our home.. about Islam, about Christianity, about Buddhism! It's so painful to be accused of something that you did not do. I just posted a detailed explanation of what happened on the main page of this facebook. I would truly appreciate if you could spread the word. Peace & Love. Anna”

Saya menyatakan supaya dia memohon maaf kepada seluruh umat islam dan kami sudah memaafkannya kerana Nabi kami seorang yang pemaaf dan bukan pendendam. Semoga dengan kemaafan yang kita hulurkan kepadanya membuka pintu hatinya untuk islam betapa lembutnya agama ini yang penuh keamanan dan kesejahteraan sebagaimana seorang ketua pemusnah Masjid Babri, Shive Prasad yang telah meruntuhkan rumah Allah tetapi akhirnya memeluk islam menggunakan nama Mohammed Mustafa pada tahun 1999. Inilah hidayah Allah. Maka bersedialah kita memaafkannya dengan harapan dan doa agar dia terdetik untuk mendekati islam. Oleh itu, kita perlu menunjukkan bahawasanya akhlak Rasulullah terpampang pada orang islam. Kita bantah dengan hikmah bukan kekerasan..Lihat seterusnya..
Dicatat oleh AL-BINORY

No comments: