Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Wednesday, August 8, 2012

ASTAGFIRULLAH ! ADA BUKTI YDP AGONG DIKELENTONG

Yang Dipertuan Agong Kena Kelentong Gani?
PETALING JAYA: Bekas Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Mat Zain Ibrahim telah mendakwa bahawa Abdul Gani Patail "menipu" Yang Dipertuan Agong sebelum dilantik sebagai Peguam Negara.

Beliau berkata bahawa jika Agong sedar mengenai eksploitasi lalu Gani, Agong tidak akan membenarkannya untuk menjadi Peguam Negara.

"Kami yakin bahawa Yang Di-Pertuan Agong tidak akan bersetuju dengan pelantikan mana-mana individu yang mempunyai watak yang buruk dan yang telah melakukan jenayah, sebagai Hakim Mahkamah Rayuan, Tinggi atau Persekutuan [Mahkamah] atau sebagai Peguam Negara, " dakwanya lagi.

Beliau menambah bahawa Gani juga sedar komen oleh hakim-hakim Mahkamah Persekutuan yang diketuai oleh Steve Shim dalam kes Zainur Zakaria vs PP 2001, yang "tidak menguntungkan" dan "buruk" serta menyentuh mengenai watak Gani.

Menyembunyikan dengan curangnya fakta penting adalah dianggap sebagai "penipuan" dan akan jatuh di bawah Seksyen 415 Kanun Keseksaan kerana menipu, katanya.

Mat Zain mengulangi bahawa beliau bersedia dan berupaya untuk membuktikan dakwaan terhadap Peguam Negara dan bekas Ketua Polis Negara Musa Hassan, yang dikatakan menutup "siasatan mata lebam".

“Saya mampu dan bersedia untuk membuktikan tuduhan terhadap Gani dan Musa, khususnya mengenai pemalsuan dan pembikinan dalam siasatan insiden mata hitam yang sedang dibahaskan sehingga hari ini, "katanya.

Beliau sekali lagi menyeru kepada tribunal yang akan ditubuhkan untuk menyiasat dakwaan terhadap Gani kerana ia adalah satu-satunya institusi yang cukup berkuasa untuk menyingkirkan penjawat awam tersebut.

No comments: