Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Wednesday, August 22, 2012

APA KES. ALLAH BAGI 'CASH'

UMNO/BN makin terkejut beruk dan kemaruk menjatuhkan pentadbiran Negeri Selangor terutama kes air yang telah kantoi.
Malah Allah mungkin dari fikiran kita telah membayar tunai atau 'cash' hasil fitnah mereka dengan membongkar masalah air yang belum pernah selesai di negeri yang ditadbir umno/bn yang berangan menjual air ke negeri lain terutama negeri Pahang dan Negeri Sembilan.
Kita harap dengan fenomena ini rakyat di negeri yang dikuasai bn/umno akan celik dan bersemangat untuk menukar undi kepada Pakatan Rakyat bukan mengundi BN/UMNO yang menghabiskan wang rakyat.
Teman mengalami kes air berlaku di suatu tempat di Negeri Sembilan bersempadan dengan negeri Pahang iaitu di Simpang Durian gara-gara tiada air kebetulan jadi kemalangan dimana seorang tua anak kepada seorang pemandu lori sawit estrt ingin mencabut gigi dan pergi keklinik berdekatan namun klinik tidak dapat melakukan kerana air tiada. Oleh itu orang tua itu terpaksa pergi ke klinik yang jauh dan berdekatan bandar yang besar sedikit dan dapatlah beliau cabut gigi. Dalam perjalanan balik meniki motor beliau berlanggar dengan suatu van tidak jauh dari rumah beliau.Beliau meninggal dunia dan di bawa ke hospital berdekatan namun tiada doktor bertugas pada malamnya. keesokannya mayat ingin dipost mortem tapi kerana tiada air terpaksa ditangguh dan akhirnya dikembumikan pada hari Jumaat walaupun kemalangan berlaku hari Rabu sebelum.
Se06ga Allah mencucuri raahmat atas roh nya.

1 comment:

RojakPasembor said...

begitulah sikap meno di mana2.