Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Saturday, July 28, 2012

TAHNIAH PAS SABAH ! TERUS TABAH !

31 Julai 2012, genaplah 25 tahun PAS Sabah


Pada 31 Julai ini maka genaplah 25 tahun bertapak di Sabah. Sepanjang 25 tahun PAS berjuang di bumi di bawah bayu PAS terus berkembang. Bermula dengan 4 Kawasan iaitu PAS Kawasan Sandakan, Kinabatangan, Tawau dan Kota Belud kini telah berkembang hampir melengkapi 25 kawasan parlimen di Sabah.

Walaupun belum menang dalam mana-mana pilihanraya yang disertai PAS tidak pernah kecewa mahupun berundur. Ini kerana PAS bukan sekadar sebuah parti politik semata-mata tetapi ianya juga sebuah badan dakwah dan tarbiah. Gerak kerja PAS akan terus berjalan sepanjang masa diseluruh pelusuk negeri Sabah.

Jika Ikhwan Muslimin mengambil masa 80 tahun untuk mengambil alih tampuk kuasa di Mesir, PAS percaya satu hari nanti perkara yang sama juga boleh berlaku di Sabah walaupun terpaksa menunggu 100 tahun lagi.

Bersempena jubli perak PAS Sabah, kami berhasrat menerbit satu catatan sejarah PAS yang lebih lengkap berdasarkan kajian, bahan dan dokumen daripada pelbagai sumber. Jika ada bahan-bahan yang boleh disumbangkan seperti gambar-gambar lama, dokumen-dokumen parti, keratan akhbar, diari dan sebagainya kami amat mengalu-alukannya.

InsyaAllah jika diizinkan Allah PAS Sabah akan menerbitkan sebuah buku perjuangan PAS selama 25 tahun di Sabah.

1 comment:

Farizha said...

Assalamualaikum

FS Mega Creative Enterprise menyediakan perkhidmatan percetakan T-Shirt dan cenderahati. Kami turut menyediakan perkhidmatan mencetak bendera parti PAS, DAP dan Keadilan (dalam bentuk gulung pun boleh) dengan harga yang amat berpatutan. Penghantaran adalah percuma.

Untuk tempahan sila hubungi:
FS Mega Creative Enterprise (CA01843562 – P)
Kedai Khidmat 1
Bangunan PERNAMA
RKTLDM Balok Perdana
26100 Kuantan PAHANG
Tel: 019-9314105
Emel: fsmegacreative@gmail.com