Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Tuesday, July 24, 2012

MEMERANJATKAN ! PENGERUSI BN LETAK JAWATAN !

MP Bumburing meletakkan jawatan sebagai Pengerusi BN Tuaran: pengumuman PENTING Ahad dijangka masuk PKR

KOTA KINABALU - Timbalan Presiden, Datuk Seri Wilfred Bumburing United Pasokmomogun Kadazandusun Murut Organisation (Upko), yang telah dikhabarkan akan keluar dari Barisan Nasional (BN) untuk menyertai Parti Keadilan Rakyat (PKR) untuk beberapa waktu, hari ini meletak jawatan sebagai pengerusi Barisan Nasional (BN) Tuaran di tengah-tengah spekulasi baru bahawa pilihan raya umum mengejut mungkin akan dipanggil pada September tahun ini.

"Saya dengan ini bermula pada hari ini, 23 Julai, 2012, meletak jawatan dari jawatan sebagai pengerusi Barisan Nasional (BN) bagi P170, Tuaran, perletakan jawatan saya akan membolehkan kepimpinan BN baru Tuaran untuk membuat persediaan untuk pilihan raya umum ke-13 yang akan datang," kata Bumburing di dalam bukunya surat peletakan jawatan, yang disediakan kepada media, di sini, hari ini.


Bumburing, bekas menteri kabinet negeri, juga mengucapkan terima kasih kepada kepimpinan BN untuk mempunyai keyakinan terhadap beliau mengepalai BN Tuaran selama ini.

Surat perletakan jawatan telah dihantar melalui faksimili ke ibu pejabat BN di Kuala Lumpur untuk perhatian BN setiausaha agung serta kepada pejabat pengerusi BN Sabah.

MP Tuaran juga telah menghantar satu salinan surat peletakan jawatannya kepada Presiden Upko Tan Sri Bernard Dompok dan setiausaha agung parti Datuk Wilfred Madius Tangau.

Walau bagaimanapun, Bumburing tidak menyediakan atau menyatakan sebab untuk melepaskan jawatan itu.

Pengumuman penting pada hari Ahad

Sementara itu, dalam kenyataan ringkas, Bumburing berkata beliau akan membuat pengumuman penting mengenai hala tuju masa depan perjuangan politik semasa perhimpunan khas di Dalit, Tuaran Ahad ini pada 01:00.

Dalam pilihan raya umum 2008, Bumburing telah meletakkan sebaliknya maka penyandang Madius Tangau.

Bumburing ditemubual 17.645 undi untuk mengekalkan kerusi Tuaran untuk BN dengan majoriti 6622 undi terhadap terdekat Ansari Abdullah saingan daripada PKR, yang mendapat 11.023 undi. Calon bebas, Ajin Hazin Gagah, hilang wang deposit apabila dia hanya berjaya 879 undi.

Beberapa minggu lalu, Bumburing, lelaki di pusat tunda perang antara Barisan Nasional yang memerintah dan pembangkang, telah menafikan beliau merancang untuk meninggalkan parti itu menjelang pilihan raya umum ke-13.

Lajim seterusnya?

Bumburing bersama-sama dengan Ketua Bahagian Umno Beaufort Datuk Lajim Ukin bagi bulan disimpan spekulator pada jari kaki mereka.

Bulan lepas, Lajim, dalam menyambut ulang tahun 57, telah meletakkan jawatan sebagai ketua cawangan Umno Kerambai Kebatu dan berkata beliau tidak akan bertanding semula sebagai ketua bahagian Umno Beaufort. Beliau juga adalah Ahli Parlimen Beaufort.

Dompok baru-baru ini dipetik sebagai menerangkan khabar angin bahawa Bumburing telah meninggalkan parti itu sebagai "khabar angin dan spekulasi semata-mata", yang direka untuk mengelirukan rakyat menjelang pilihan raya umum yang akan berlaku.

"Dia adalah kawan saya dan ahli parti dan timbalan saya. Saya baru sahaja bercakap kepadanya, dan dia kelihatan bahawa terdapat jenis ini benda yang telah diedarkan tetapi ia adalah tidak benar," Dompok juga dipetik sebagai berkata. -

No comments: