Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Friday, June 1, 2012

BN MASAK LEPAS TERDESAK !

Nila rakyat dah tak percaya ulamak BN maka terpaksa guna ulamak impot. Bila rakyat ramai tak akan undi BN maka pengundi impot mereka guna walau terpaksa beri IC sementara.
Bila projek NFC gagal ternak biak lembu , mereka impot lembu Australia. Semuanya impot.

Umno BN terpaksa mengguna khidmat Ulamak luar negara memastikan terus mereka berkuasa di negara ini. Isu agama adalah umpan untuk menarik sokongan pengundi kepada Umno dan BN. Sebelum ini telah berjaya menggunakan ulamak rasmi dengan mengeluarkan fatwa Bersih 3.0 haram,
.
Terbaru kenyataan dikeluarkan ahli Majlis Fatwa Masjidil Haram, Sheikh Dr. Sulaiman Saloomi mengatakan seseorang itu akan masuk syurga jika mengundi parti tertentu adalah satu kejahilan, kebodohan dan kesesatan.

Persoalannya adakah Sheikh Dr Sulaiman ini mengetahui keadaan politik dan dasar politik di negara ini. Beliau memberi fatwa mengenai politik sedangkan beliau tidak pernah berada di dalam suasana politik demokrasi. Bagaimana beliau boleh bercakap tentang politik kepartian sedangkan beliau duduk di negara yang tidak membenarkan parti politik ditubuhkan di negara ini.

Betulkah disiplin seorang ulamak yang memberi fatwa sedangkan beliau tidak mendapat gambaran yang sebenar mengenai suatu perkara yang hendak di fatwakan?.

Kerajaan juga akan menganjurkan seminar Feqh Mentaati Pemimpin pada 15 Jun 2012. Di antara yang akan membentang ialah bekas Canselor Universiti Al-Azhar Mesir Syeikh Prof Dr Umar Hashim. Mufti Palestin Syeikh Ekrima Sa’id Sabri dan Imam Masjidil Haram Mekah Syeikh Maher Al-Mueaqly

Seminar ini sudah kita boleh buat rumusan bahawa semua rakyat wajib sokong BN dan tolak PR. Inilah sebenarnya tujuan seminar ini dibuat.

1 comment:

situs islam pencerahan said...

fOLLOW MY BLOG SITUS ISLAM OMA SUPARTANA