Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Friday, May 11, 2012

LADANG PAKAI DALANG, BANDAR PAKAI JEMBALANG ! MAU BERSIH 4.0 ?

Kemasukan undi pos di Dun Ladang sangat meragukan. Didalam pilihanraya umum ke 12 yang lalu undi pos di dun Ladang hanya 901 orang sahaja. Semasa pilihanraya umum 2004 hanya terdapat 756 pengundi sahaja. Walaubagaimanapun sekarang ini sehingga suku pertama 2012

terdapat 1575 pengundi pos di Dun Ladang. 1184 pengundi berada di Unit Petiundi Tekukur dan 383 pengundi di Unit Petiundi Batas Baru.

Terdapat banyak keraguan pertambahan undi pos di Dun Ladang. Mengapa terlalu banyak pertambahan undi pos ( 674 pemilih) . Jumlah kemasukan sebenar dari pilihanraya umum lalu sehingga sekarang, seramai 468 pemilih melalui pendaftaran baru dan 517 pemilih melalui pendaftaran pindah alamat, menjadikan jumlah terkini selepas tolak pemilih yang di keluarkan 1575 orang pengundi pos.Jumlah ini termasuk 258 pengundi pos yang didaftarkan bagi suku pertama tahun 2012.

Wow!!! Suatu jumlah yang tinggi. Adakah kemasukan ini secara normal atau secara berperancangan. Ini adalah kerana YB Dato' Tengku Hasan hanya menang dengan majoriti 31 undi sahaja di dalam pilihanraya lalu. Saya yakin ini adalah perancangan terancang oleh pihak BN dengan kerjasama pihak tertentu untuk merampas secara kotor Dun Ladang dari PAS.

Dari mana datangnya pertambahan pengundi. Dimana penempatan pengundi ini. Tidak nampak pun kuarters baru dibina. Ini sangat meragukan .... Suatu contoh pengundi yang meragukan. Didalam semakan suku pertama 2012 terdapat pengundi pos ditukarkan dari Dun Batu Buruk , Bandar, Wakaf Mempelam ke Dun Ladang.

Contohnya Amri Ibrahim RS11083 , 701 Polis, dari Petiundi Kg Nibung di tukar ke Ipd ktrg, petiundi Tekukur, Dun Ladang. Samsudin Aziz RS 111820, 701 polis Petiundi Pulau Kambing Dun Bandar dipindahkan ke Ipd Kuala Terengganu, Petiundi Tekukur.

Diharap pihak SPR jangan pandang sebelah mata isu ini. Rakyat juga hendaklah sedar akan penipuan ini. Undi pos sangat meragukan dan merupakan talian hayat BN di Dun Ladang. Inilah sebab Bersih diadakan.... Bersihkan daftar pengundi dan hapuskan undi pos....

Ariffin Deraman
Pengarah Jabatan Pilihanraya PAS Terengganu
10 Mei 2012
http://ariffinderaman.blogspot.com/

No comments: