Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Tuesday, May 8, 2012

DURIAN RUNTUH, PEMBERIAN ATAU PEMBIAYAAN ?

Pada pendapat teman yang ada mertua sebagai peneroka dana merujuk kepada pesanan Tok Guru yang terkenal iaitu "BN bagi kita ambik, undi sukahati kita" kita guna "BN beri kita ambik ,Undi PAKATAN RAKYAT".Peneroka sedar atau peneroka yang ada jatidiri jangan rasa terhutang budi dengan 'pemberian' durian runtuh tersebut. Yang penting ambil wang yang dijanji tapi pastikan kemenangan di Pihak Pakatan Rakyat agar peneroka dan keluara tidak tertipu jangka masa panjang seperti Pensswastaan MAS, PKFZ , Projek NFC, Projek MISC, Projek PERWAJA dan banyak lagi. Dengan sebab itu di masa pilihanraya nanti FOKUS dan PASTIKAN UNDI PANGKAH BULAN (Lambang PAS) atau MATA(Lambang Parti Keadilan Rakyat atau DAP( lambang roket ke atas).
Berikan kemenangan pada Pakatan Rakyat agar tanah FELDA tidak tergadai seperi Pulau Batu Puteh.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengumumkan pemberian RM15,000 kepada setiap keluarga peneroka Felda seluruh negara.

Beliau mengumumkan perkara berkenaan di hadapan ribuan warga peneroka Felda di Majlis Peneroka Bersama Perdana Menteri di Felda Jengka 8, Jerantut, Pahang.

Pemberian tersebut merupakan satu insentif bagi penyenaraian Felda Global Ventures Holdings Bhd (FGVH).

Menurut Najib, dengan penyenarian FGVH, sejumlah RM1.689 bilion akan diagihkan kepada kira-kira 112,000 peneroka.

Wang tersebut akan diagihkan dalam tiga peringkat - masing-masing RM5, 000.

Peringkat pertama, katanya, adalah bayaran RM5,000 kepada ketua isirumah, diikuti RM5,000 kepada isteri dan bayaran terakhir RM5,000 kepada anak-anak mereka - Malaysiakini

3 comments:

Rojak said...

Hujung minggu ini berduyun2 anak peneroka kembali menjinjing buah untuk menziarahi orang tua mereka.

Anonymous said...

kwang2.. LIKE

Anonymous said...

harap takder kepala berdarah, almaklumlah durian runtuh aka durian jatuh