Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Wednesday, March 14, 2012

WAU ! ADA SATU MENTERI LAGI AKAN IKUT JEJAK KAK IZAT

Komen : Wah ! pas ni ada 2 kekosongan Menteri BN, sedaplah ahli BN berebut. Harapan kita Pakatan Rakyat akan saman semula beliau(Noh Omar) bagi 'lock' saman dia supaya tak boleh tarik balik. Kenapa Noh Omar berani nak saman ? Adakah sebab kes jeti projek gajah putih RM22 juta yang hangat diperkatakan? Kita tunggu !!!!



KUALA LUMPUR: Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Noh Omar memfailkan saman berjumlah RM20 juta terhadap kerajaan negeri Selangor dan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Sekinchan, Ng Suee Lim berhubung penyiaran artikel berunsur fitnah ke atasnya. Menurut Noh, beliau menyaman RM10 juta terhadap kerajaan negeri itu dan RM10 juta lagi terhadap Ng.

Ini berikutan akhbar rasmi kerajaan negeri, Selangor Kini menyiarkan artikel bertajuk ‘Pesawah tuntut Noh Omar letak jawatan’, ‘Noh

Omar khianat petani’ dan ‘Noh Omar lesap RM110 juta dan khianati petani’ pada 25 November hingga 2 Disember lalu yang disifatkan Noh sebagai fitnah.

Selangor Kini turut menyiarkan kenyataan Ng dalam penyiaran artikel berkenaan.

Noh dalam sidang media di lobi parlimen berkata saman telah difailkan pada 9 Mac lalu di Mahkamah Tinggi Shah Alam dan pendengaran kes berkenaan adalah diputuskan 22 Mac ini.

Noh diwakili oleh syarikat guaman, Messrs Hafarizam Wan dan Aisha Mubarak.

Menurut Noh, tindakan diambil atas kapasiti peribadi memandangkan kerajaan negeri didakwa menjatuhkan reputasinya sebagai seorang Menteri, Adun dan Timbalan Pengerusi Umno Selangor.

“Mereka cuba tunjuk saya sebagai seorang perasuah. Kerajaan PKR Selangor bimbang bila tengok rakyat kembali sokong Barisan Nasional (BN) maka mereka cuba membuat tindakan sedemikian,” katanya.

Dalam saman terhadap kerajaan negeri, enam individu turut dinamakan termasuklah Setiausaha Politik Menteri Besar Selangor, Faekah Hussin dan sidang pengarang akhbar Selangor Kini. ~fmt

No comments: