Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Tuesday, March 20, 2012

BUDAK JAHAT KENA PANGGIL, SPR MEMANG BANYAK SONGEL

SHAH ALAM, 20 Mac: Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim hari ini meminta Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk Khusrin Munawi, menjemput Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya Malaysia (SPR), Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof hadir dalam mesyuarat exco.

Tindakan tersebut diambil bagi meminta Abdul Aziz memberi penjelasan tentang apa yang berlaku berhubung dengan permindahan tempat mengundi beliau dan sekumpulan yang lain-lain yang telah dibuat tanpa kebenaran mereka.

Khalid mengulas tindakan SPR memindahkan beliau serta sekumpulan pengundi di Petaling Jaya Utara di Selangor ke kawasan parlimen baru iaitu Lembah Pantai di Kuala Lumpur.

Tindakan itu dibuat SPR dengan cara menukar keseluruhan mereka ke kawasan pilihan raya baru atas alasan pembetulan kawasan pilihan raya mengikut peta negeri.

"Kita mahu Pengerusi SPR beri penerangan dalam mesyuarat exco tentang apa yang telah berlaku, termasuk mengapa ianya berlaku dan bagaimana nama-nama mereka yang diubah itu.


"Beliau juga mesti menerangkan kepada kita bagaimana SPR menentukan bahawa mereka itu bersetuju atau pun tidak dengan permindahan tersebut," katanya di lobi Dewan Negeri Selangor.

Tambah Khalid, tindakan memanggil SPR untuk penjelasan ini dilakukan secara tertib serta meminta kerjasama sepenuhnya dari pengerusinya.

Sebelum ini, melalui semakan dalam laman web SPR mendapati, tempat mengundi Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan sekumpulan pengundi yang lain bertukar tempat tanpa pengetahuannya.

Khalid yang sebelum ini merupakan pengundi di kawasan pilihan raya Parlimen Petaling Jaya Selatan, Selangor ditukar ke Lembah Pantai, Kuala Lumpur.

Lokaliti mengundi beliau disenaraikan sebagai Rumah Kakitangan Universiti Malaya di bawah daerah mengundi Universiti.
Kecoh… SPR KENE LUDAH!!!
Kecoh… SPR KENE LUDAH!!!
by budak ipoh timor

3.7 juta rakyat belum daftar
KUALA LUMPUR 1 Dis. – Mana-mana pihak yang ‘sibuk’ membuat pelbagai cadangan bagi membolehkan pengundi luar negara menunaikan tanggungjawab mereka tanpa perlu pulang ke tanah air sepatutnya menumpukan usaha untuk mendaftarkan kira-kira 3.7 juta rakyat negara ini yang masih belum berbuat demikian.

Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Datuk Wan Ahmad Wan Omar berkata, ini kerana rakyat Malaysia yang menetap di luar negara hanya berjumlah 25,000 orang mengikut rekod yang dikeluarkan Wisma Putra – Utusan Meloya



Malas aku nak komen pasai SPR ni. Tp pasai ianya membabitkan aku, nk xnk trpaksa jugak aku nulih.

SPR ni kalau hangpa perati tengok makin hari makin bodo (nada Ust Azhar Idrus). Bukan makin ceghdik. Kalau hangpa nk tau pasai masalah berjuta pemilih tu x berdaftar pasai pa???

Sebelum ni punya la senang nak daftar pemilih baru. Aku antara yg trlibat menjadi Penolong Pendaftar Sementara (PPS) SPR bagi parti politik sebelum disambung tauliah dan ditukar nama menjadi Penolong Pendaftar Pemilih (PPP) mulai 2011. Apa yg aku tengok dan alami sendiri, puak SPR ni mmg xdak niat pun nk daftarkan pemilih baru nih. Hangpa kene cong je laa. Piiiirah mabuk…

Pada sapa2 yg pernah jadi PPS @ PPP, hangpa tau la. Punyala jenuh round keliling kampung cari pemilih, kekadang turun pagi sampai ke petang, yg dpt daftar sorang dua je. Dah la tu, bila isi borang antaq kene rejet. Alasan depa, alamat x lengkap la. Kalau takat nama atau no k.p salah tu ok la jugak, tp pasai alamat salah pn kene rerjet? Chitt… dah perabih duit minyak, last2 xdpt apa. Usahkan habuk, debu pn ilek. Xkan la SPR x leh bertolak ansur pasai alamat nih. Bukan yg dok daftar tu tau pn pemilih tu ada dua alamat berasingan. Yang salah JPN la pasai ada buat cip2 pastu benarkan lak tukaq2 alamat dlm cip tu. Apa kes???

Ok yg ni 1 hal jugak. Awal Nov. 2011 lepas SPR dh letak syarat baru. Kene ada salinan IC pada sapa2 PPP yg nk daftar pemilih baru bagi mengelakkan pemilih yg didaftarkan adalah dengan izin pemilih tersebut. Hahhh tu pa dia?? Syarat nk kasi daftar ka syarat x mau kasi daftar??? Mana ada peniaga pasar malam jual @ bukak kedai mesin potostat? Gila mana orang buat camtu???

Dah pulak depa kata guna henpon amik gambar ic pn bulih. Tara mana org ada henpon canggih cenggitu? Sapa nk buat keja lagu tu ngah2 org ramai tu? Nk panjat rumah??? Kalau takat bayaq RM1 utk 1 nama x payah la. Ada cadang RM3, tp ada lak MP BN yg mangkok ayun kata buang duit negara. Yg beli skru sampai beribu RM seketui tu x pa. X buang duit. Yg bela lembu kt kondo tu x pa, x buang duit. Mcm sial aku ckp hangpa…

Dah tu bila kita dh daftar, ada ka patot pak ngan mak budak tu dh stuju nak daftarkan anak dia jadi pemilih berdaftar supaya leh pangkah Pakatan Rakyat msa PRU 13 nnt, kalih2 kuaq surat dr SPR kata anak dia bantah pasai daftaq nama dia tanpa persetujuan dia? Aduhhh… hangpa pikiaq sat?

Bukanka mendaftar diri jadi pemilih berdaftar satu kewajipan dan tuntutan undang2, last2 SPR boleh g ‘warning’ kat PPP tu pasai daftar pemilih tanpa kerelaan dia? Awat x sound kat budak tu yg xnk nama dia didaftarkan jadi pemilih tu? Bukanka patutnya budak tu boleh kene tindakan undang2 pasai menganggu perlaksanaan undang2? Ini yang kene PPP. X ka gila punya keja. Chroi betoi.

Korang leh pikiaq senirik la, kalau benaq la SPR ni serius sangat nk kasi 3.7 juta pemilih tu berdaftar jadi pengundi PRU13 nnt, pasai pa depa tu x stuju ngan sistem pendaftaran pemilih automatik yg pernah dicadangkan oleh kedua-dua belah pihak dalam Dewan Rakyat, samada pro BN mahupun pro PR sebelum ni??? Cukup umoq 21 ja dalam sistem database Jabatan Pendaftaran Negara, terus ja daftarkan nama diorg tu. X ke selesai masalah. Ini x,buat pelbagai undang2 suh kasi susah daftar. Bodoh piang punya SPR.

Sebenaqnya apa yang aku nampak, ni suma helah SPR nk kasitau kat puak2 pembangkang, klu hangpa kalah teruk sampai trterap nnt jgn salahkan BN pasainya 3.7 juta pemilih baru yg berdaftar dah pangkah BN. Dan aku kompom 3.7 juta tu dh mmg didaftarkan pn tp atas batang tubuh Bangla, Myanmar, Vietnam, Tanah Besar Cina mahupun Awang Hitam yg depa dok kecoh buat operasi pembersihan la ni. Cuma nya muka selain dari muka mcm org Malaysia ni, depa pi letak la kt kawasan Orang Asal ka, kem askar ka. Sapa yg duk tau???

Haha, tu la hangpa. Manjang kene kencing je. Hangpa depa leh tipu la, tp aku jangan. Keturunan Pang5 Ludah ni. Haha

4 comments:

Anonymous said...

budak jahat? jahat sebab tak ikut cakap pakatan ke? aku ingatkan jahat tu kalau tak ikut suruhan Allah dan Rasulullah.

masa muslimat pas nyanyi lagu gospel lepas habis perbicaraan anwar hari tu kira muslimat baik ke jahat?

minggu lepas hassan ali buat pendedahan, dia hairan kenapa waris tragedi memali ramai yang masih tak dapat wang derma yang diserahkan kepada parti pas. sampai sekarang pas gagal keluarkan penyata kira-kira tabung derma memali. kira berdosa besar woo... kalau makan harta anak yatim. ni kira budak baik ke jahat?

Alisha Residenc said...

Hello,
Anda boleh menukar pautan blog saya?
http://alisharesidence.blogspot.com/ Saya harap anda boleh menghubungkan dan saya akan melakukan perkara yang sama,
Berterima kasih banyak

Alisha

Anonymous said...

pasal budak jahat, boleh tanya mat sabu, sebab dia yang uruskan tabung memali. tapi kalau betul pendedahan hassan ali tu yang waris tragedi memali tak terima hak mereka, aku tak taulah pas ni parti apa. makan harta balu dan anak yatim ni kira dosa besar. takkan dana tu habis belanja untuk parti sendiri?

boleh tanya mat sabu jugak pasal vcd 'sedap mah'. sampai sekarang mat sabu cakap no komen. kalau bukan suara dia, perlulah dia nafikan. bersumpahlah sekiranya dia rasa patut untuk mempertahankan maruah diri dan keluarga. kalau betul, mohonlah maaf pada rakyat kerana menipu dan bertaubatlah pada Allah. ke dia pun takut bersumpah macam anwar? macam ni perangai orang no2 dalam pas?

zul_neem said...

assaalamualikum

cerita-ceriti macam berada dikedai kopi memang sedap lagi enak bahkan menghiburkan.tapi untuk menyakinkan orang-orang terutama ahli-ahli pas dan pimpinan serta rakyat PAKATAN RAKYAT kenalah belajar gaya penyampaian,bukti-bukti kebenaran,pengambilan info atau sanad macam belajar pengambilan hadith,letak duduk peristiwa itu,faca to face dengan orang yag terlibat,kes study,pembacaan pelbagai media dan yang paling penting jangan syok sendiri yang kononnya semua orang boleh percayai apa2 yang kita cakap.bukan senang nak percayaikan orang dengan cakap2 kosong tanpa isi.silap-silap court juga pergi.