Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Monday, January 23, 2012

AWAS POLIS MABUK HULU SELANGOR?

PETALING JAYA - Seorang lelaki 44 tahun hari ini menceritakan bagaimana dia dipukul dan dirompak oleh seorang polis lelaki malam tadi. Bercakap kepada FMT sejurus selepas sidang akhbar dengan Ahli Parlimen Segambut Lim Lip Eng DAP di Rawang, dia menceritakan pengalaman buruknya itu.

"Malam tadi, pada pukul 9 malam polis mabuk dengan nama Mansur mula memarahi dan memukul saya," kata Khoo Gin Seong yang berjudi di sebuah restoran di Bukit Sentosa, Hulu Selangor.

Khoo berkata, dia mengecam Mansur sebagai anggota polis yang sering mabuk di restoran itu. Beliau kemudian dibawa ke balai polis Bukit Sentosa. "Mereka mengambil RM1,000 daripada saya dan sekumpulan anggota polis mula memukul saya. Mereka juga mengancam untuk melokapkan saya jika saya tidak memberikan wang saya.

"Selepas itu, saya dipukul sehingga gigi palsu patah dan badan saya dalam kesakitan," kata Khoo. Pada tahap ini, Lim memberitahu FMT bahawa Khoo pulang pada 11 malam dan kemudian membuat laporan pada jam 4.30 pagi di balai polis yang sama. "Kakitangan kaunter depan dalam balai polis pada mulanya enggan menerima laporan itu."

Lim mendakwa pegawai penyiasat kes menggesa Khoo untuk menyelesaikan kes itu pada pukul 9 pagi. "Khoo enggan dan memberitahunya bahawa beliau telah memaklumkan kepada DAP mengenainya," kata Lim.

"Jangan cuba untuk mengenakan orang yang tidak bersalah ini untuk menghalang kerja-kerja polis," katanya kerana pihak polis, menurut beliau, boleh mendakwa orang awam yang cuba menghalang tugas yang dikatakan.”

"Jangan bermain helah kerana saya mempunyai saksi-saksi," kata Lim yang mengatakan bahawa beberapa pelanggan di restoran telah menyaksikan insiden keseluruhan. ~freemalaysiatoday

Komen : bulan disember 2011 lepas seorang polis dari balai yang sama dipercayai mabuk telah melanggar lampu jalan sehingga tumbang dan menyebabkan lampu jalan di sekitar jalan seroja Bukit Sentosa 2 bergelap sehingga kini. Cuma teman tak pasti adakah polis yang sama?
Semoga Pihak atasan polis dan Kementerian Dalam Negeri akan mengambil perhatian serius terhadap kes polis mabuk ini yang akan memalukan pihak keselamatan.

1 comment:

busana muslim wanita said...

thx untuk artikelnya. bagus dan bermanfaat banget