Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Saturday, December 3, 2011

JOM PENEROKA SOLAT HAJAT ELAK DARI PENYAMUN BERLESEN !

Assalamualaikum,

YBhg Dato' Kadir Jasin dan blogger yang saya hormati.

Bersyukur kita kepada Allah kerana semuanya terdedah sekarang. Alhamdulillah melalui Dasar Pelajaran Negara orang kita ,terutamanya yang muda sudah mula berfikir dan bertanya dan tidak hanya menurut sahaja. Terpulanglah kepada diri masing-masing membuat andaian samada kita berada dilandasan yang betul atau tidak dan meluahkannya pada PRU 13 akan datang.

Kita semua diberitahu bahawa FELDA melalui kelapa sawit telah berjasa menyelamatkan negara semasa kemelesetan ekonomi dahulu. Ianya ibarat angsa yang mengeluarkan telor emas. Apakah logiknya ianya hendak disenaraikan.Yang saya tahu apabila ianya disenaraikan berjuta -juta akan masuk poket juruperunding ,pihak bank tertentu ,30% saham bernilai berjuta-juta akan masuk tangan apa yang dikatakan bumiputera yang diberi 'pink form'. Yang buruknya setelah proses penyenaraian siap akan berlakulah apa yang dikatakan urusan mengambil untung dengan mereka yang mempunyai kedudukan istimewa menjual saham mereka dan dan dengan itu mendapat untung buta.

Saya minta maaf jika apa yang saya nyatakan salah.Kepada peneroka FELDA saya syurkan bersembahyang Istiharah dan Hajat minta Allah tunjukkan jika ini adalah yang terbaik untuk peneroka dan Negara teruskanlah. Jika sebaliknya akan berlaku maka mintalah perlindungan Allah. Allah Maha Mengetahui dan Mengasihani.

Raja Abdul Rahman bin Raja Mohammad Dain,
Pencetus Strategic Vision,
Petaling Jaya.http://www.blogger.com/profile/05449035691095421837





Dari Langitbiru
Assalamualaikum Dato’

Apabila Dato’ cerita pasal insider trading ECM Libra-Avenue Capital, pada pandangan saya, majoriti orang yang berkuasa menggunakan pengaruh kuasanya secara ‘ghaib’ melakukan insider trading ke atas syarikat-syarikat besar, kemudian menggunakan wang negara atau syarikat diserap jadi hak milik negara bagi menampung kerugian juta-billion ringgit. CUKUP MUDAH bagi orang yang berkuasa mengaut keuntungan sekelip mata.

Apa beza ECM Libra-Avenue, berbanding Harvest Court???

Januari 2006, KJ beli share ECM pada harga 71 sen, selepas 3 minggu harga naik RM1.06 per share. (KJ beli 13 juta saham)

Harvest Court 13 Oktober harga saham 8 sen, naik RM2.14 sebulan kemudian, 14 November. (Mohd Nazifuddin Anak lelaki Najib beli 3 juta saham)


Saya fikir, tak perlu belajar ilmu ekonomi tinggi-tinggi sangat nak faham simple matematik tersebut.
Kalau tak ada KUASA di belakangnya, macammana harga saham melonjak naik sekelip mata?

Jadi, mereka yang berkuasa ni guna kuasa jadi Penyamun Tarbus berlesen!!! Semua halal. Rugi, minta kerajaan serap, jadi GLC, tutup segala lubang-lubang penipuan.

Di kampung-kampung, berkempenlah mereka, kamilah pembela Melayu, pembela Islam, KONONNYA!

Saya berdoa, agar UMNO ni berkubur dalam PRU13 nanti, Ameen.

No comments: