Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Monday, November 14, 2011

BN TEGANG, PR TENANG

Kenapa Barisan Nasional Mengharap Banjir?
Sebab :-
Mereka mahu menutup isu Sharizat dan lembunya, mereka mahu rakyat lupa isu daftar pemilih yang melibatkan pendatang tampa izin, mereka mahu para guru lupa tentang penyelewengan RM30 juta oleh kementerian pendidikan, mereka tidak mahu segala penyelewengan yang didedahkan oleh ketua audit negara sampai ke pengetahuan rakyat. Mereka sebolehnya mahu supaya rakyat tidak mendapat maklumat laporan Ketua audit bahawa pentadbiran kewangan negeri pakatan rakyat 2010 secara keseluruhanya adalah memuaskan.

Umno / BN ketika ini mengharapkan banjir berlaku, kalau boleh banjir berlaku setakat macam zaman nabi Noh sudah la, bila berlaku musibah mereka dapat menghulurkan kotak mee maggi, kampit beras, tuala wanita yang berjenama 1 Malaysia kepada mangsa banjir. Sharizat Jalil sudah tentu mahu ke Kedah, untuk menyelak betisnya, meranduk banjir bagi menyelamat isu lembunya.

Kerajaan Kedah dengan jenteranya tenang, bersiap sedia menunggu dalam menghadapi ketentuan Allah. Ahli PAS sibuk dimarkas mengadakan solat hajat memohon bagi dijauhkan segala bala musibah dari Allah.

Ini bezanya Pas dengan umno. Pengerusi perhubungan Umno Kedah, Dato Bashah yang baru kembali dari menunaikan ibadah haji, tentu pening dengan isu banjir ini, kerana janji-janji untuk mangsa banjir yang lepas, masih banyak yang belum beliau ditunaikan.

Selain dari nak meraih sokongan dengan gula-gula bantuan, pemimpin UMNO / BN juga menunggu peluang untuk mendapat sikit habuan dari peruntukkan yang 'turun'. Inilah peluang mereka mendapat habuan atau berpeluang mengawal peruntukkan yang akhirnya ada lebihan yang akan masuk poket sendiri.

Setiap pusat pemindahan, pasti akan ada kumpulan wanita dan puteri yang meramaikan pusat tersebut. Sedangkan kerja-kerja membantu mangsa tidak dipedulikan, dibiarkan kepada agensi lain menguruskannya.

Itulah sikap UMNO / BN setiap kali berlaku musibah. Mereka yakin, musibah tersebut adalah peluang untuk mereka membuat 'pahala' setelah sekian lama berwirid memohon musibah berlaku.

No comments: