Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Sunday, September 4, 2011

DALAM MASJID KAT M'SIA ADA ORANG PAKAI BAJU TAHAN PELURU ! LUPA BAGI JURUKAMERA DI MOGADISU

JAKET KALIS PELURU UNTUK PETUGAS MEDIA - ESKAY DAN RAHIM BOLEH BANTU
Oleh: WFAUZDIN NS

APABILA telah berlaku satu tragedi yang mengakibatkan seorang Jurugambar BERNAMA TV terkorban di Somalia, maka kerajaan pun bercadang untuk membekalkan jaket kalis peluru kepada petugas-petugas media yang melaksanakan tugas di dalam misi bantuan seperti di Somalia.


Saya mengucapkan takziah kepada waris Almarhum yang terkorban disaat kita bergembira menyambut Hari Raya Idul Fitri, semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh beliau.

Zahid Hamidi selaku Menteri Pertahanan menyebut bahawa kerajaan bersedia untuk membekalkan jaket kalis peluru kepada petugas-petugas media di masa-masa akan datang. Kita menyokong langkah tersebut kerana risiko melakukan tugas di negara-negara yang dilanda peperangan amatlah tinggi.

Jika Datuk Eskay dan Rahim Tambi Chik boleh dibekalkan jaket kalis peluru untuk melakukan `sumpah bidaah' di dalam masjid di negara yang aman seperti di negara ini, apatah lagi bagi mereka yang mahu melakukan tugas di negara yang sedang bergolak.

Syabas, kerajaan Malaysia kerana bijak berfikir walaupun telah terkorban seorang rakyat negara ini. Sekiranya jaket kalis peluru tidak mencukupi, mungkin Datuk Eskay atau Rahim Tambi Chik bersedia untuk membekalkannya./wfauzdin.blogspot.com

No comments: