Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Saturday, August 13, 2011

PENGAKUAN IKHLAS PENGERUSI SPR SAH GEMPAR !


Selepas lebih 50 tahun dan selepas Pakatan Rakyat mendominasikan sebahagian besar suara rakyat ..... Barulah merungut Pengerusi SPR bagi alasan urus 12.3 juta nama dalam daftar pemilih boleh berlaku silap. kATA-KATA PENGERUSI TERSEBUT " KITA ADA LEBIHKURANG 12,300,000 NAMA DALAM DAFTAR PEMILIH, SUDAH TENTU ADA MASALAH YANG SAMA"

dah tahu SILAP ! kenapa baru nak akui ? Sebelum ini asyik menafi! Alhamdulillah berkat bulan barakah bulan Ramadahan yang mulia ini akhirnya Pengerusi SPR Tan Sri Abdul Aziz mengaku SPR buat kesilapan.

Mulai sekarang SPR kena tahu tugas mereka, fokus hanya mengurus Pilihan Raya kecil atau besar sahaja. INGAT ! SPR tugas nya ialah mengurus Pilihan Raya!
SPR bukan jurucakap BN atau UMNO atau sesiapa pemerintah walau Pakatan Rakyat memerintah nanti!
SPR bukan penentu atau hakim bagi memastikan pembubaran oleh Speaker sah atau tidak!
SPR bukan kerjanya menyaman PARTI yang bertanding dalam Pilihan Raya!
SPR perlu terima teguran bukan buat hentaman pada komplen dari Pakatan Rakyat.
SPR perlu ralistik bahawa kaedah calit dakwat kekal selepas mengundi lebih berkesan dari sistem biometrik yang belum diuji sepenuhnya dan bukan sebab nak berbangga gunakan bila tidak ada negara lain yang menggunakannya.


No comments: