Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Wednesday, July 13, 2011

TALI LEHER KOTOR TIADA DI SINI


DUN SELANGOR

SHAH ALAM: Bahang Bersih 2.0 masih belum reda apabila para penyokong kerajaan negeri menjalankan kempen penjualan tali leher berwarna kuning simbolik kepada perhimpunan 9 Julai itu ketika sidang Dewan Undangan Negeri (Dun) Selangor berlangsung di sini hari ini.

Tali leher berlogo Bersih itu dijual dengan harga RM15 di lobi Bangunan Annex ketika sidang Dun berhenti rehat tengah hari tadi.

Menurut Timbalan Ketua Penerangan Angkatan Muda Keadilan (AMK) Rozan Azen Mat Asip, pihaknya mencetak sebanyak 100 helai tali leher berlogo Bersih.

“Pada hari ini kita berjaya menjual kira-kira 50 helai tali leher dalam tempoh setengah jam. Sambutan ini sangat menggalakkan dan antara Yang Berhormat (YB) yang sudah beli ialah Khalid Samad dan Ronnie Liu.

“Ada juga YB yang mahu beli banyak terus dan kalau hendak boleh membuat tempahan melalui laman facebook saya,” katanya.

Rozan berkata penjualan tali leher itu sebagai tanda sokongan terhadap kempen Bersih yang menuntut agar pilihan raya adil dan bersih dijalankan di negara ini.

Bagi Timbalan Ketua PKR Cabang Batu V Ravindran pula berkata penjualan tali leher itu bukan sekadar mendapatkan keutungan tetapi memberi kesedaran kepada orang awam mengenai tuntutan Bersih.

“Niat kami untuk memberi kesedaran kepada orang ramai walaupun pihak berkuasa mengeluarkan larangan tetapi kami tidak akan berhenti,” katanya.

Polis sebelum ini menegaskan larangan terhadap apa juga pakaian atau logo Bersih 2.0 dan sesiapa yang menggunakannya boleh dikenakan tindakan mengikut Akta Polis.

No comments: