Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Thursday, July 21, 2011

SIAKAP SINOHONG GELAMA UDANG KARA, BERCAKAP BOHONG LAMA2 JADI .........KETUA POLIS NEGARA?


Pengarah Biro Guaman KEADILAN, Latheefa Koya mempertahankan kenyataannya bahawa polis menggunakan gas pemedih mata yang sama digunakan tentera Israel dalam memerangi rakyat Palestin. Beliau mengulas kenyataan Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Khalid Abu Bakar yang menafikan laporan KeadilanDaily bahawa polis menggunakan gas pemedih mata yang sama ketika perhimpunan aman 9 Julai lepas. Gas pemedih mata jenis CS itu, atau nama saintifiknya 2-chlorobenzalmalononitrile, dikatakan mampu mengakibatkan kerosakan sistem saraf, kecederaan pada mata, paru-paru dan penyakit kulit, malah pernah menyebabkan kematian kepada penduduk Palestin.

Menurut Latheefa, pihak polis tidak perlu menafikan dakwaan itu kerana pihaknya memiliki bukti kanister gas berkenaan yang diperolehi ketika serangan gas pemedih mata itu dilakukan pada himpunan Bersih 2.0.
Kanister itu, katanya, dikeluarkan syarikat Federal Laboratories yang berpengkalan di Amerika Syarikat. “Kita sememangnya dapat dan ada kanister itu. Ini bukan kali pertama (ia berlaku). Yang saya dapat satu, masih panas sewaktu dikutip, tertulis Federal Laboratories,” katanya.

Berdasarkan kajian yang dilakukan, Latheefa menegaskan, Federal Laboratories adalah pembekal utama gas pemedih mata kepada askar Israel, yang digunakan untuk memerangi rakyat Palestin.

“Jadi, apabila polis menggunakan gas pemedih mata yang sama, adakah mereka menganggap mereka itu tentera Israel dan kita rakyat biasa sebagai musuh?” kata Latheefa.
Beliau seterusnya meminta orang ramai tidak terkeliru di antara gas pemedih mata jenis CS, dengan syarikat Combined Systems yang turut mengeluarkan gas pemedih mata yang sama.

“CS adalah nama gas, nama (singkatan) saintifik gas itu. Kita jangan keliru dengan Combined Systems yang juga merupakan nama syarikat yang turut sama mengelurkan gas pemedih mata CS,” kata Latheefa.

Keadilandaily sebelum ini melaporkan kanister mengeluarkan gas jenis CS itu dikeluarkan syarikat Combined System Inc dari Amerika Syarikat yang boleh menjejaskan sistem saraf, kecederaan mata, paru-paru dan penyakit kulit.

Bagaimanapun, Latheefa berkata, kanister model 560 CS itu dikeluarkan sebuah syarikat Federal Laboratories dan nama syarikat berkenaan juga tertera pada kanister yang diperoleh beliau.

Pada masa sama, Keadilan daily mendapati satu lagi jenis kanister model ALS5727 dikeluarkan oleh sebuah syarikat ALS Technologies Inc, digunakan ketika menyuraikan peserta himpunan aman 9 Julai lalu.

Kedua-dua model kanister berkenaan- iaitu yang dikeluarkan Federal Laboratories dan ALS Technologies Inc- mengeluarkan jenis gas CS yang boleh membahayakan nyawa manusia./kd

3 comments:

leekonu said...

Teoh Beng Hock Mati Bunuh Diri Kenapa Kaum Cina Nak Marah?
Thursday, July 21, 2011


Mati Bunuh Diri


KUALA LUMPUR, 21 Julai (Bernama) -- Kematian Teoh Beng Hock, pembantu khas seorang anggota Exco kerajaan negeri Selangor, dikenal pasti berpunca daripada bunuh diri.

Keputusan mengenai punca kematian Teoh itu terkandung dalam laporan penuh prosiding Suruhanjaya Menyiasat Kematian Teoh Beng Hock yang didedahkan kepada umum pada Khamis.

Laporan setebal 124 muka surat itu merupakan keputusan sebulat suara oleh kesemua anggota panel Suruhanjaya berkenaan yang dipengerusikan oleh Hakim Mahkamah Persekutuan Tan Sri James Foong.

Teoh, 30, setiausaha politik kepada Exco Selangor, Ean Yong Hian Wah ditemui mati di koridor tingkat lima Plaza Masalam, Shah Alam, Selangor pada 16 Julai 2009 selepas memberi keterangan di pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Selangor yang terletak di tingkat 14, plaza berkenaan.

Penubuhan suruhanjaya itu diumumkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pada 26 Jan lepas, antara lain untuk menyiasat punca kematian Teoh selepas Mahkamah Koroner Shah Alam yang mengendalikan inkues membuat keputusan terbuka berhubung kes berkenaan.

Prosiding suruhanjaya itu bersidang selama 50 hari dan membabitkan 70 saksi di Mahkamah Tinggi Sivil Baharu (NCvC) di Kompleks Mahkamah di sini sejak 14 Feb dan berakhir pada 10 Mei lalu.

-- BERNAMA

GOMO: Dari hasil keputusan ini pasti Kaum Cina tidak akan berpuas hati dan akan tetap menyalahkan SPRM berhubung kematian Teoh Beng Hock.

Hal ini sudah dapat di jangka memandangkan mereka kaum cina tidak berpuas hati selagi tidak ada orang Melayu yang dikaitkan dengan kematian Teoh beng Hock walhalkan hakikat sebenar yang menyebabkan kematian Teoh adalah DAP yang cuba melindungi pekara sebenar berkaitan penyelewengan wang rakyat negeri Selangor.

Sudah menjadi kebiasaan bagi kaum Cina yang akan melakukan tindakan BUNUH DIRI apabila tekanan melanda hidupnya dan adalah tidak menjadi satu pekara yang pelik apabila Teoh Mati bunuh diri akibat tekanan dari beberapa orang pemimpin DAP.

Gomo nak ingatkan kepada orang Melayu agar jangan kita menyokong kaum Cina bangsat yang lupa asal usul ni. Gomo nak ingatkan kepada semua bahawa jangan kita jadi Barua kepada si Kafir DAP yang akan menggunakan isu Teoh Beng Hock bunuh diri ini sebagai satu isu perkauman.

Teoh Beng Hock memang matai bunuh diri kerana TAKUT apabila diugut DAP!!!


Psssttt...pasti akan ada melayu barua anjing dap pertikai keputusan Suruhanjaya dalam isu ini


Melayu Bodoh

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Post By PAPA GOMO at 8:00 PM

Anonymous said...

Bukan kaum Cina tak puashati, orang bukan Cina yang cintakan keadilan tak puas hati juga sebab kes kunun rasuah RM2,000 boleh mati, mendiangpun nak kahwin x lama lagi .SPRM boleh biarkan mendiang lepak di bangunan selepas waktu kerja plak.
Yang rasuah macam Khir Toyo berjuta-juta ringgit pun senyum bila disiasat padahal beliaulah bangsat.

zul_neem said...

assalamualikum

Apa yang jelas ialah perbedaan antara keputusan yang menyedapkan pihak yang terlibat dengan pihak yang kena libat mempengaruhi sentimen-sentimen kedua belah pihak.Yang jelasnya keputusan yang diambil mempunyai semangat dan moral story apa yang diperjelaskan oleh mahkamah didalam kes ini.Yang paling baik kita jangan plagiat keatas berita perdana yang kita ekori tapi memaksimakan penggunaan akal dan mendapat banyak informasi dari pelbagai sumber demi melahirkan satu pertimbangan dan resolusi untuk menglahirkan satu ketetapan yang adil serta dapat diterima oleh orang ramai.