Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Wednesday, July 13, 2011

KITA JANGAN TERTIPU DENGAN TEKTIK PENGSAN FESYEN BARU KPN !



10 Soalan Untuk Ketua Polis Negara yang bukan calang-calang untuk di jawab.
Setakat jawab pusing ke lain bolehlah.
Kalau Ketua Polis Negara(KPN) nak menjawab secara telus tanpa sembunyi atau nak jaga hati orang lain memang sukar tapi itulah cara nak nak elak dari pengsan.
Kata Hj Bakhil dalam citer LABU DAN LABI ' Aku Pengsan Fesyen Baru la (Bukan Fesyen Barua!)
.Tapi untung gak pengsan cara ini, terus dapat sambung perkhidmatan selama setahun oleh DS Najib.


10 perkara ni diceduk dari penulis blog BayangDiAir Setakat korang baca tentu tiada apa-apa tapi kalau kena gu..nya pasti kaput atau kabom ... pengsan dan berpeluh.

Rakyat Malaysia amat terkilan dan kesal atas tindakan pasukan keselamatan mutakhir ini. Mereka menangkap orang yang memakai baju kuning BERSIH. Mereka merampas baju kuning. Mereka mengkategorikan BERSIH 2.0 sebagai golongan subversif . Mereka mengharamkan BERSIH. Rakyat tertanya-tanya apakah ciri-ciri subversif yang ada pada sebuah NGO yang meminta keadilan pilihanraya dan demokrasi secara jelas dan terbuka? Demi membersihkan imej polis yang begitu kotor di mata rakyat sekarang, Ketua Polis Negara mestilah memberi hujah-hujah penjelasan yang konkrit terhadap persoalan-persoalan berikut.
1. Nyatakan akta mana yang membolehkan polis menangkap orang yang memakai baju kuning BERSIH. Tak pernah ada negara di dunia haramkan T-shirt ..waima t-shirt bergambar babi, arak dan judi pun tak diharamkan. Gampar senjataapi pun tak di caj mana-mana polis di negara luar mahupun di Malaysia. Abis bila dah diharamkan baju 'BERSIH" bila nak dihalalkan? Takkan haram sampai kiamat? Wah ! melebihi kuasa Rasul dan Nabi pula kerajaan BN nie.

2. Apakah ciri-ciri subversif yang ada pada BERSIH 2.0?

3. Mengapakah PERKASA tidak pula dianggap subversif?

4. Yang mana satu sebenarnya dikatakan menyalahi undang-undang; organisasi BERSIH, pemakaian dan penjualan baju-T BERSIH atau Perhimpunan BERSIH?

5. Mengapa Ibrahim Ali yang sudah acap kali mengeluarkan kenyataan yang mengancam keselamatan negara tidak diambil tindakan, malah diusik pun tidak?

6. Mengapa apabila puak UMNO dan PERKASA mengadakan demonstrasi yang mengancam keselamatan negara, dibiarkan?Polis mengawal sahaja.

7. Mengapa polis hanya menyuraikan secara lembut demonstran UMNO dan PERKASA yang melakukan provokasi. Mengapa tak tangkap dan gari secara kasar macam polis lakukan kepada rakyat yang menyokong BERSIH?

8. Mengapa polis tidak menjalankan tugas secara adil kepada rakyat dalam hak berhimpun secara aman?

9. Mengapa polis menutup pintu rundingan dengan penganjur BERSIH 2.0? Adakah ini kerana tekanan Menteri Dalam Negeri sendiri merangkap Naib Presiden UMNO?

10. Apakah apabila PM menyetujui perhimpunan BERSIH diadakan di stadium, maka BERSIH tidak lagi kotor pada pandangan polis? Tapi dinafi penggunaan Stadium dengan alasan permit pulak!
Kami dengan ini mendesak Ketua Polis Negara menjawab persoalan-persoalan ini secara jujur demi membersihkan institusi pasukan keselamatan. Berilah peluang rakyat menilai hujah-hujah Tuan.

3 comments:

Anonymous said...

ibrahim ali is label "attack dog" by umno. apadahal hahaha

JAKA said...

OH (berahim)KATAK OH (berahim)KATAK KENAPA KAU PANGGIL HUJAN,
BAGAIMANA TAK PANGGIL HUJAN,
AKU NAK LARI DARI PERHIMPUNAN

HIHIHIHIHI

POLIS MALAYSIA LEBIH KEJAM DARI POLIS TENTERA PERHIMPUNAN DI THAILAND DAN MESIR...INI KERANA FIRAUN KECIL ADA DI MESIR, FIRAUN BESAR ADA DI MALAYSIA

kembara putih said...

Lepas buat jahat, pengsan pula. Pengsan untuk membersihkan dosa.