Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Friday, June 24, 2011

UNTUNG BELA BURUNG WALIT DARI BELA UMNO NO WAHID INI

Transformasi politik tidak perlu ? - Dr. M

Pada Teman dan rakyat apatah lagi Pakatan Rakyat reformasi politik Malaysia perlu diubah malah dengan kadar yang paling segera bukan macam mi segera.

KUALA LUMPUR 23 Jun - Malaysia tidak memerlukan transformasi dalam sistem politik meskipun sedang melakukan perubahan ekonominya untuk menjadi sebuah negara berpendapatan tinggi.

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad berkata, ini kerana sistem politik sedia ada tidak begitu teruk dan boleh diperbaiki.

''Sistem politik negara ini tidak boleh mengalami transformasi (hanya) kerana negara-negara lain melakukan perubahan. Transformasi sistem (politik) hanya boleh dilakukan apabila ada keperluan dan ia perlu mendatangkan kebaikan,'' katanya.

Beliau berkata demikian ketika menyampaikan ucaptama bertajuk Politik Malaysia: Perlukah ia berubah selari dengan transformasi ekonomi? anjuran Yayasan Kepimpinan Perdana di sini hari ini.

Dr. Mahathir berkata, sistem politik Malaysia bukan mudah untuk ditransformasi kerana negara ini begitu unik dengan mempunyai pelbagai kaum, budaya, agama, bahasa dan 30 etnik.

''Falsafah asas penubuhan negara mengambil kira bahawa semua rakyat mesti bersedia untuk menerima dalam memastikan kestabilan.

''Sebab itu kalau kita tengok, orang Melayu atau Cina menerima apa sahaja kelebihan dan kekurangan masing-masing selama separuh abad ini, sejak merdeka,'' katanya.

No comments: