Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Friday, June 17, 2011

TIGA DALAM SATU PERHIMPUNAN MESTI DITERUSKAN !


Apa 3 dalam satu tambahan cadangan teman,
1. Dah kita tahu panggilan ke Perhimpunan Bersih sebab Tuntutan 7 perkara. 2. 300,000 atau lebih adalah sebagai pelacung dalaman. Maknanya kerajaan tidak bopleh halang rakyat dari pelusuk negeri nak berkunjung serentak ke Kuala Lumpur dalam 1 hari iaitu pada 9 Julai 2011 jam 2ptg. 3. Dengan 300,000 rakyat yang hadir kita seru dari rakyat 300,000 itu selepas perhimpunan atau diusir Polis ,maka kita pergi ke setiap balai Polis buat laporan Polis tentang tindakan Polis (Jika Polis membuat tindakan pengusiran atau menghalang perhimpunan) dan jika tiada tindakan Polis kita setiap dari 300,000 sebaiknya membuat laporan polis berkenaan penyalahgunaan wang rakyat berlebihan dan merugikan seperti projek facebook Kementerian Pelancungan bernilai RM1.8 juta dan projek email percuma bernilai RM50juta dan banyak lagi.
Ini bermakna jika semuanya ini berlaku sepontantanpa alasan maka 300,000 laporan akan terhasi.

Mula-mula Pakatan Rakyat mahu melakukan Perhimpunan Bersih 2.0 yang wajib dilakukan bila Kerajaan Malaysia di bawah BN enggan melakukan perubahan malah melakukan penyelewengan contohnya daftar pengundi yang masih tidak bersih, BN masih menggunakan Pengundi POS yang terbukti meragukan . Sedemikian Kerajaan perlu teliti resolusi 7 Perkara yang jadi tuntutan rakyat dalam Perhimpunan Bersih 2.0.
Kemudian PERKASA satu pertubuhan aka UMNO mahu turun ke perhimpunan 9 julai bukan mahu perhimpunan aman tetapi mahu melawan peserta Bersih 2.0.
Lepastu , Pemuda UMNO pula mahu tumpang sekaki dalam Perhimpunan Bersih hanya sibuk nak menghantar meorandum kepada Yang Dipertuan Agung pada 9 Julai tersebut.

Pastu, Polis pula berjanji akan datang melakukan tangkapan pada peserta yang menyertai Perhimpunan tersebut.

No comments: