Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Thursday, June 2, 2011

POLIS STORY MORY? MACAM ADA MISTERI

Apa dah jadi ? Kebetulan ? Polis tangkap budak 19 tahun di Trengganu (negeri diperintah BN) kerana mengeluarkan perkataan 'BODOH' kepada polis yang sedang bertugas.
Pastu 2 orang Polis ditampar sekaligus oleh seorang ibu yang gopoh mungkin nak cover anak yang ditahan polis di Johor (negeri diperintah BN).
Kes Polis TERTEMBAK remaja dan kes lama yang belum selesai tertembak mati budak Melayu di Shah Alam.(Semuanya kebanyakan adalah orang Melayu yang tidak dipedulikan PERKASA)
Semuanya kes terkini dan kalau yang lepas banyak lagi.
Apa pengajaran yang pihak Polis dan KDN yang beragama Islam perolehi dari kejadian ini?
Ingatlah langit tak selalu cerah!
Bayangkan (bukan nak menghina manamana pihak) polis dikata bodoh kena tindakan mahkamah manakala kes seorang wanita yang dikelar budak berumur 11 tahun di Shah Alam tidak ambil sebarang tindakan undang-undang. Mana lebih hebat?
Polis masih diminta menjelaskan tuduhan keatas kematian pegawai Imegresen Allahyarham Sarbani yang pada mulanya dituduh bunuh diri. Apa dah jadi ? ikutlah undang-undang!
Anggota polis yang terlibat kehilangan bukti berkilo dadah di Rompin hanya dikenakan tindakan tatatertib. Kalau orang biasa kena tak sampai suku kilo dan boleh dihukum mati kalau sabit kesalahan tapi polis hanya tindakan tatatertib.
Kehilangan dadah barang bukti di balai polis Johor Bahru juga memelikkan sehinggakan wartawan yang membuat liputan dikejar dan dipersalahkan. Apa dah jadi ?

No comments: