Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Monday, June 20, 2011

HEBAT PAKATAN RAKYAT DI SG BUAYA HULU SELANGOR


Bertuah sungguh rakyat Selangor bila di bawah Pakatan Rakyat barulah penantian dari tahun 1994 termakbul. Tapi jangan ambil selesa

Persimpangan Bertingkat Sungai Buaya Jimat Masa 40 Minit Untuk Ke Lembah Klang

RAWANG: Lebih 100,000 pengguna di sekitar kawasan Sungai Buaya, Sungai Choh, Serendah dan utara Rawang akan dapat menjimatkan masa antara 40 minit hingga satu jam untuk ke Lembah Klang apabila Persimpangan Bertingkat Sungai Buaya dekat sini siap pada Jun 2013.
Persimpangan sepanjang 1.5 kilometer melibatkan kos RM87 juta dan PLUS Expressways Berhad (PLUS) akan menyelia kutipan tol di persimpangan berkenaan.

Selagi projek ini belum siap digunakan , penduduk di sekitar Sungai Buaya dan Sungai Choh terpaksa menggunakan Persimpangan Bertingkat Bukit Beruntung atau Persimpangan Bertingkat Rawang untuk memasuki Lebuhraya Utara-Selatan.

Persimpangan berkenan dijangka turut memberi kemudahan akses bagi dua aktiviti industri utama iaitu kilang Perodua dan Tan Chong Motor serta kira-kira 100 industri kecil dan sederhana yang sedia ada berhampiran kawasan Sungai Buaya dan kawasan persekitaran.

No comments: