Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Thursday, June 30, 2011

ALHAMDULILLAH NAJIB GELISAH , MESEJ RAKYAT DAH SAMPAI

Jangan risau,kecewa wahai Rakyat sedar yang sedar tentang wujudnya Pakatan Rakyat yang terdiri dari parti PAS, PKR dan DAP serta yang mendokong perjuangan sama kerana kita sudah menang 50%. Lagi 50% adalah tindakan dan tugas tuan dan puan serta belia semasa PRU13 nanti.
Lihatlah walaupun Perhimpunan BERSIH belum berlaku , pentadbiran BN melalui jentera kerajaan sudah tidak tentu hala termasuk blogger(BN) sekali dan media Bn yang merapu.
Tapi jangan kita puas hati selagi kerajaan yang zalim yang sudah memerintah lebih 50 tahun penakut dan trauma dengan perkataan BERSIH, T-shirt BERSIH, banner BERSIH dan handbil BERSIH almaklumlah mereka (BN melalui parti karatnyya UMNO memang kotor dan PENGOTOR)
Bayangkan kesedaran pada artis dan cendiakawan, hartawan dan saterawan amat menonjol sekali.


SHAH ALAM: Sasterawan Negara, A Samad Said hari ini mengutuk tindakan pengharaman pakaian kuning yang diumumkan Kementerian Dalam Negeri (KDN) semata-mata mahu menggagalkan Himpunan Bersih 2.0.
“Itulah, saya fikir ini ketakutan (kerajaan) yang amat menakutkan (mereka),” katanya pada sidang media khas anjuran Seniman Paksi Rakyat (Paksi) di Pesta Buku Selangor di sini, petang ini.
Pada sidang media itu, Paksi menggunakan kertas kuning sebagai kenyataan medianya.
Selain itu, A Samad Said juga mengulangi komitmen untuk turun menyertai Himpunan Bersih 2.0 pada 9 Julai ini di ibu negara.
“Saya akan turun. Saya tidak hanya bersuara tapi bertindak. Suara tanpa tindak, itu bukan suara,” katanya yang lebih dikenali sebagai Pak Samad.
Pak Samad yang terkenal dengan karya berjudul Salina, Hujan Pagi, Lantai T Pinkie, Al-Amin, juga mempertahan tindakannya yang berpihak dengan menunjukkan sokongan terhadap penganjuran Himpunan Bersih 2.0
“Seseorang seniman mesti dan ada hak untuk berpihak. (Jika tidak) Itu bukan sasterawan, itu kuasawan. Kalau kuasawan itu bobrok, seniman tidak jadi seniman jika tidak menegur. Tidak ada salah menegur untuk sesuatu yang baik,” katanya.
Dengan nada sinis, beliau tidak menolak kemungkinan sasterawan lain enggan ‘tampil ke depan’ kerana mahu menjaga periuk nasi
Pada sidang media sama, Setiausaha Paksi, Hasni Abas puka mengecam tindakan polis yang biadap apabila bertanyakan soalan tentang bayaran yang diterima Pak Samad untuk bersajak pada majlis pelancaran Bersih.
“Mereka tanya berapa Pak samad dibayar untuk baca sajak. Mereka ini, semua orang ini ayam daging? Tunggu diberi dedak,” katanya.
Beliau juga menyifatkan sasterawan yang tidak berani menegur kemungkaran yang dilakukan penguasa sebagai ‘bukan sasterawan tapi cendawan’
-keadilandaily-

No comments: