Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Friday, May 27, 2011

HIMPUNAN BERSIH 2 MENUNTUT PILIHANRAYA UMUM DIJALANKAN DENGAN BETUL

Himpunan Bersih 2 bukan macam Kes Liwat II, Kes Liwat II hanya memperjuangkan seseorang individu (itupun kalau kes yang jujur), tetapi himpunan bersih 2 (HB2) bukan sebarang perhimpunan kerana kali ini adalah bertujuan untuk kesemua rakyat dan penduduk Malaysia. Kita melalu Prhimpunan Bersih 2 adalah bertujuan menuntut Pilihan Raya Umum akan didatang dapat diberi jaminan akan dilakukan mengikut cara dan prosidur serta undang-undang yang betul. Kita mahu SPR, KDN , Polis, jentera kerajaan dan tentera patuh pada undang-undang bukan patuh pada pemimpin yang membuat arahan tidak mengikut undang-undang.
Kita tidak mahu tektik IC bermutu tinggi berleluasa, pengujudan pengundi yang mengundi lebih dari sekali, kuatkuasa pengunaan calit cat pada jari selepas mengundi, tunjuk gambar dalam kad pemngenalan sebelum mengundi kepada saksi dalam tempat mengundi (Selama ini pengundi boleh menyamar membawa Kad Pengenalan orang lain seperti kes PRU tahun 1999), tiada tambahan masa mengundi, tektik pengundi hantu melalui undi pos tentera, isteri tentera, askar wataniah, pelajat PLKN dan pusat serenti.

HIMPUNAN BERSIH PADA 9 JULAI SEBELUM PRU 13 – suara keadilanGabungan Pilihanraya Bersih dan Adil menetapkan tarikh ‘Perhimpunan Rakyat’ pada hari Sabtu, 9 Julai 2011.

Ia merupakan perhimpunan dan perarakan kedua selepas Bersih berjaya menganjurkan himpunan besar-besaran pada 10 November 2007, bertujuan menuntut kerajaan mengadakan pilihan raya yang lebih bersih dan adil.

Namun pengerusinya, Ambiga Sreenevasan berkata, Bersih akan memaklumkan sekiranya berlaku pindaan berikutan desas-desus mengatakan pilihan raya umum ke-13 akan diadakan pada bulan yang sama dengan tarikh perarakan tersebut.

“Perkara itu menjadi perhatian utama kami sekiranya benar-benar berlaku. Tetapi sehingga hari ini, kita masih lagi mengekalkan tarikh yang sama, iaitu 9 Julai,” katanya pada sidang media di Dewan Perhimpunan Cina Selangor-Kuala Lumpur, hari ini.

No comments: