Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Tuesday, May 31, 2011

BN TERDESAK LAGI , MAHU RAIH SOKONGAN INDIA MUSLIM ?

Presiden Kimma, Timbalan Presiden LDP Dilantik Senator

KUALA LUMPUR: Presiden Kongres India Muslim Malaysia (Kimma) Datuk Syed Ibrahim Kader adalah antara enam senator yang mengangkat sumpah di hadapan Yang Dipertua Dewan Negara Tan Sri Abu Zahar Ujang, Isnin.

Mereka termasuk lima muka baru yang dilantik untuk tempoh tiga tahun berkuat kuasa 20 Mei lepas.
Tiga lagi ialah Pemangku Ketua Umno Labuan Datuk Yunus Kurus, Exco Wanita Umno Norliza Abdul Rahim dan Ketua Cabang Parti Keadilan Rakyat Merbok Saiful Izham Ramli.
Sementara itu Setiausaha Perhubungan PAS Kedah Muhamad Yusof Husin dilantik semula untuk penggal kedua.

Dalam amanatnya kepada senator terbabit selepas upacara tersebut, Abu Zahar berkata mereka harus melaksanakan tanggungjawab dengan baik serta mematuhi segala peraturan mesyuarat dan perlembagaan negara.

"Kita kena faham kedua-dua perkara itu dengan yakin. Jangan datang dewan tetapi tidak faham (peraturan) kerana ini akan membuang masa dewan," katanya. - BERNAMA

No comments: