Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Thursday, April 14, 2011

INILAH KABINET SEBENAR SARAWAK 2011-2015 YANG AMAT DISENANGI


Komen : Kegagalan UMNO/BN menamakan pengganti Taib Mahmud dan penonjolan Najib 6 hari terakhir kempen bagi menutup kebencian pengundi tegar UMNO/BN terhadap Taib bekas KM amat ketara.

UMNO/BN mungkin duduk dalam keadaan tidak selesa jika kabinet ini benar-benar berlaku memandangkan tempoh pilihan raya cuma tinggal 2 hari lagi kerana proses pembuangan undi akan berlangsung pada 16 April 2011.

Seramai 213 calon akan berentap dalam pilihan raya negeri Sarawak pada 16 April ini. Selepas proses penamaan calon selesai hari ini, kesemua 71 DUN akan dipertandingkan. Pada keseluruhannya, pertandingan itu menyaksikan dua pertandingan enam penjuru, dua pertandingan lima penjuru dan 17 pertembungan empat penjuru.

Manakala yang lainnya membabitkan pertandingan tiga penjuru di 22 kerusi dan pertembungan satu lawan satu di 27 kerusi. Selain BN yang bertanding di kesemua 71 kerusi, parti lain adalah DAP (15 kerusi), Snap (26), PKR (49), PAS (5), Parti Cinta Malaysia (PCM) enam dan 41 calon Bebas.

Pecahan calon mengikut jantina ialah 197 lelaki dan 16 wanita. BN meletakkan 67 calon lelaki dan empat wanita, PAS (tiga lelaki dan dua wanita), DAP (11 lelaki dan empat wanita), Snap (26 lelaki), Bebas (40 lelaki dan seorang wanita) PKR (45 lelaki dan empat wanita), PCM meletakkan lima calon lelaki dan seorang wanita.

Selepas proses penamaan selesai hari ini, pertandingan tiga penjuru membabitkan 23 DUN dan empat penjuru di 17 DUN. Dua kawasan berlaku pertandingan enam penjuru iaitu di Belaga dan Balai Ringin manakala pertandingan lima penjuru berlaku di Ngemah serta Jepak.

11 comments:

Sam Mat said...

INILAH KABINET PENCACAI DAPIG

Anonymous said...

maner org iban (kaum terbesar kat sarawak) batang idung tak nampak
org bidayuh pun tak der
nak kena potong kepala ker

Anonymous said...

ini lah kepimpinan ulama pewaris nabi. Semua dalam gambar ni pewaris nabi lah. Bagus la tu. Kalau Taib Mahmud tu sekurang-kurangnya dia mewarisi aqidah Rasulullah. Baru Bian tak tahu lah...apatah lagi Chieng Jan.

Anonymous said...

Takpe...kafir jadi ketua pun takpe...janji BN kalah....betul tak?

bionicles said...

macam kabinet komunis di singapore je? tang mana islamiknya?

pas for all komunis!

Anonymous said...

wahh terbaek la sumer muka makan babi belaka, cuma ada 2 ekor lembu yg dah ditindik idung sahaja. Mana Pribumi???

TAKEBEER!!!!!

Anonymous said...

org BN dah takut, kecut Perut bila dah keluar senarai Kabinet negeri Sarawak jika PR memerintah..

rakyat Sarawak memang bangang jika undi BN!

Anonymous said...

Kini ahli2 PAS sanggup bergolok gadai di Sarawak untuk menjatuhkan Ketua Menteri Melayu Islam dengan pemimpin mubaligh kristian seperti Baru Bian. Adakah PAS rela membiarkan mubaligh kristian yg bergiat aktig mengkristiankan penduduk Sarawak semata2 kerana dendam politik.

Jika BN jatuh di Sarawak, PAS seolah2 reda jika golongan pro kafir harbi ini memerintah mengantikan kerajaan Melayu Islam di Sarawak.

Teruk sangatkah kerajaan Sarawak ini? Zalim sangatkan kerajaan BN sarawak ini sehingga PAS rela melantik golongan kafir harbi yg dilaknat ALlah sebagai KM Sarawak?

Adakah PAS berharap bahawa mubaligh krisitan sebagai KM sarawak akan membenarkan agama Islam diangkat lebih tinggi daripada agama Kristian.

Kesian aku tgk PAS...hidup2 kena tipu...setakat Menteri Alam Sekitar dan Menteri Kemudahan Awam layaknnya.....alahai....aku dah rasa mcm kerajaan Singapork cawangan Sarawak je.

Anonymous said...

Jangan salahkan PAS kerana Sarawak penduduk peribumi bukannya semuanya orang Islam.

adakah akan membiarkan pemimpin tongkat langit memerintah lagi?,
pemimpin yang lama tak boleh pakai dah

Isu kristain sengaja dimainkan oleh BN..selama BN memerintah tak ada golongan kristiankah di Sarawak..
jgn ganggu agama mereka, dan mereka tak ganggu agama Islam.

masa untuk rakyat Sarawak buat perubahan

Anonymous said...

Taib, cukuplah.dah lama dah..
-Tun Dr Mahathir kata

Anonymous said...

suka hati taib lah nak memerintah....
u sapa nak cakap bkn2....
sy owg sarawak...cukup selesa dgn keamanan d'sini.....
jgn nak t'bawa2 politik taik palak semenanjung....
sarawak da peminpin yg top...
jgn nak bawa PAS atau UMNO....semua parti tu kolot...
sarawak die ada parti sendiri ok...
semua rakyat sarawak baik2 belaka...

owg sarawak iboh kta dgr politik owg smnanjung ya ok...lak kta susah dudi ari lak...
jawai PAS g jawai siau...
ketua ayen lah....hahahahahaha